A világ egyik legjelentősebb bútorkereskedelmi cége, a Steinhoff International Holdings vállalatcsoport részesedést vásárol az Extreme Digital, a legnagyobb forgalmú magyar online értékesítési portálban - jelentette be Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezetője szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.
A Magyarországon a KIKA bútoráruház-láncról és a nemrégiben itt megjelent Pepco üzletláncról ismert Seinhoff 50,8 százalékos részesedést vásárol és a régiós terjeszkedés finanszírozásához tőkeemelést hajt végre az Extreme Digital vállalatban, amit a cég magyar tulajdonostársai irányítanak tovább. A vételárat nem közölték, a tranzakciót még a Gazdasági Versenyhivatalnak is jóvá kell hagynia. Az Extreme Digital forgalma tavaly 23,7 milliárd forint volt, az idén pedig 30 milliárd forintra számít. A GKI Digital 2015 júliusi elemzése szerint az Extreme Digital a magyar e-kereskedelmi piac legnagyobb forgalmú szereplője. Várkonyi Balázs elmondta, hogy az e-kereskedelmi iparág tavaly 230 milliárd forint forgalmat bonyolított le Magyarországon, az idén pedig 20 százalék növekedés várható.

A Steinhoff tulajdonrész-vásárlása mindkét vállalat régiós terjeszkedési érdekeit szolgálja - mutatott rá Várkonyi Balázs. A Steinhoff International a legnagyobb lakberendezési és háztartási árucikkekkel kereskedő tőzsdén jegyzett vállalat Európában, a befektetéssel online-kereskedési know-how birtokába jut, az Extreme Digital pedig régiós terjeszkedésének finanszírozásához szükséges tőkéhez - tette hozzá. Az ügyvezető hangsúlyozta, hogy az új befektető többségi részesedése ellenére nem felvásárlásról, hanem partnerségről van szó. Az Extreme Digitalt a mostani vezetői irányítják tovább, de már a Steinhoff hálózatán belül kamatoztathatják online tapasztalataikat. A befektetésnek köszönhetően egy magyar cég fogja egy nemzetközi konszern online hátterét biztosítani - mutatott rá. Az Extreme Digital hat környező országban van jelen online üzletekkel Magyarországon kívül, és a partneri viszonynak köszönhetően jelentősen ki tudja majd terjeszteni hibrid, azaz a tényleges üzletre és az internetes értékesítési portálra építő üzleti modelljét, mégpedig márkaneve, az Extreme Digital megtartásával.

Az ügyvezető elmondta, a terjeszkedés első célpontja Románia, majd a Cseh Köztársaság, Szlovákia és Horvátország következik. Elsőként Bukarestben és még néhány romániai nagyvárosban tervez üzletet nyitni az Extreme Digital.

Közölte azt is, hogy az új tulajdonos belépésével jelentősen kibővül az Extreme Digital termékportfóliója is, amit már az idei fekete péntek akciós napon is megtapasztalhatnak a vásárlók. A karácsonyi bevásárlási szezon nyitányaként tekintett az amerikai black friday mintájára, de - hagyományteremtő szándékkal - egy héttel azt megelőzően, november 20-án rendezi meg a fekete péntek akciós napot az Extreme Digital. Ekkor a vásárlók 10-70 százalékos árengedményekre számíthatnak, s mintegy 500 millió forintot takaríthatnak meg az átlagos árszinthez képest.

A tavalyi nagy roham tapasztalatain okulva az Extreme Digital az idén ötszörösére növelte az internetes forgalom lebonyolításához szükséges szerverkapacitást és közel megduplázta emellett 4000 négyzetméteres raktárkapacitását is, foglalkoztatottai számát pedig az állandó 220 mellett 110 ideiglenes alkalmazottal emeli meg - mondta el Várkonyi Balázs.

Forrás: MTI