Hat éven belül csaknem tízszeresére, havi 51 exabyte-ra növekszik 2021-re a mobil adatforgalom, míg 2014 végére 3,2 exabyte adat "keringett" a világon, az idén év végére ez az érték 65 százalékkal, 5,3 exabyte-ra emelkedik - derül ki az Ericsson legfrissebb, egész világra kiterjedő mobilitási jelentéséből.
Peter Jonsson, a svéd távközlési cég projektmenedzsere az eredményeket bemutató eseményen kifejtette: 2015-ben a mobil adatforgalom 15 százaléka a közösségi hálózatok használatából származik, mintegy felét a videó le- és feltöltés tette ki. 2021-re az adatforgalom 70 százaléka a videó le- és feltöltésekből származik.
Bár a felhasználók szokásai régiónként eltérőek, általánosságban igaz, hogy minél nagyobb kijelzővel rendelkezik egy eszköz, annál több tartalmat fogyasztanak az előfizetők, ezt mutatja, hogy a tabletek adatforgalmának 55 százaléka videó töltésekből ered, míg az okostelefonoknál ez az arány 43 százalék.
A menedzser úgy vélte, a videó fogyasztást ösztönözheti egyebek mellett az egyre gyorsabb internetsebesség és a fogyasztói attitűdök megváltozása, például az egyén által meghatározott időpontokban történő filmnézés. Jelenleg sok hálózatban a YouTube a teljes videó-forgalom akár 70 százalékáért is felelős, a Netflix részesedése 20 százalék is lehet azokon a piacokon, ahol a szolgáltatás elérhető - tette hozzá.
Peter Jonsson ismertette: minden másodpercben 20 új mobil szélessávú előfizetést aktiválnak, csak 2015 harmadik negyedévében világszerte 87 millió új mobil előfizetővel, 7,3 milliárdra nőtt a mobil előfizetések száma, ebből mintegy 50 százalék, 3,4 milliárd okostelefonra. A jelentés szerint a mobil szélessávú eszközök közül még mindig az okostelefon a legelterjedtebb, az adatforgalom-növekedés egyik oka éppen ezért, hogy folyamatosan nő a okostelefon előfizetések száma, 2021-re a 9,1 milliárd mobil előfizetésből 6,4 milliárd lesz okostelefon előfizetés lesz.
A felmérésből kiderül az is, hogy 2021 végére Európában az okostelefonok száma eléri majd a 880 milliót, a mobiltelefon előfizetések több mint 70 százaléka okostelefon lesz. Nyugat-Európában az egy aktív okostelefonra jutó adatforgalom 2021-re a jelenlegi 2 gigabyte-ról 18 gigabyte-ra emelkedik.
A sajtótájékoztatón kapott tájékoztatás szerint az európaiak mintegy 70 százalékának fontos az internethozzáféré bárhol is tartózkodik. Az új technológiától a városi élet minőségének a javítását is várják. Rómában például három fogyasztóból kettő szeretné, ha az okostelefon ellenőrizné nyilvános helyeken a vízminőséget, Párizsban pedig az okostelefon tulajdonosok mintegy 60 százaléka szeretné összehasonlítani a valós idejű energia felhasználását a környéken lévő más háztartásokéval, hogy optimalizálhassa az energia lábnyomát.
A jelentés kitért az 5G technológiára, amely új típusú eszközöket kapcsol majd össze, így a dolgok internetéhez (IoT) kapcsolódó új felhasználási módokat tesz lehetővé. A technológia várhatóan Dél-Koreában, Japánban, Kínában és az Egyesült Államokban terjed majd el először, 2021-ra pedig 150 millió 5G mobil előfizetés várható.
A mobilitási jelentést (Mobility Report) évente két alkalommal adja ki az Ericsson, a jelentés alapjául szolgáló adatokat a világ összes nagy régiójában a több mint 100 élő hálózaton végzett rendszeres forgalmi mérések adják.
A jelentés bemutatása mellett Albrecht Sándor, az Ericsson kutatási igazgatója bejelentette, hogy megnyílik a cég második innovációs garázsa. Az új technológiai inkubátor laboratórium az iparág számára olyan fontos témákon dolgozik majd, mint például a felhő alapú infrastruktúra, virtualizáció, az 5G, és az Internet-of Things (IoT) és az analitika.
A cég budapesti kutatás-fejlesztési központjában alapított, nyitott innovációs tér tevékenységei közé tartozik majd a technológiafejlesztés, integráló tevékenységeken keresztül megvalósuló szorosabb együttműködés, közös innováció és prototípusfejlesztés, továbbá bemutatók szervezése az operátorok és a vállalkozások számára.
Az Ericssonnál közel 115 ezer szakember dolgozik és 180 országban vannak ügyfelei. A stockholmi központú cég által támogatott hálózatok több mint 2,5 milliárd előfizetőt kapcsolnak össze, a világ mobilforgalmának negyven százalékát Ericsson hálózatokon keresztül bonyolítják. 2014-ben a cég nettó értékesítése 33,1 milliárd dollár volt.
Forrás: MTI
0 Megjegyzések