Emelkedett tavaly a csehországi könyvpiac forgalma: a cseh lakosság tavaly mintegy 7,2 milliárd koronát (több mint 79 milliárd forintot) fordított könyvvásárlásra, ami az előző évhez viszonyítva mérsékelt emelkedés - közölte a cseh könyvkiadók szövetsége (SCKN) kedden Prágában.
A szakácskönyvek voltak a legkelendőbbek a csehországi könyvpiacon tavaly is, megerősítve a korábbi néhány év trendjét.
A szövetség szerint tavaly Csehországban 2585 olyan kiadó volt, amelyik legalább egy könyvet jelentetett meg. Több mint száz címet azonban mindössze 31 könyvkiadó adott ki. Mintegy 1300 kiadó csak egyetlen könyvet jelentetett meg.
Csehország legnagyobb könyvkiadója a prágai Albatros Media csoport, amely tavaly 697 címet jelentetett meg, a második helyen lévő Euromedia Group 474, míg a harmadik helyen álló Károly Egyetem 373 könyvcímet adott ki.
Az Albatros Media könyvkiadásból származó bevételei 471 millió, míg az Euromedia Groupé 429 millió koronát tettek ki. A bevételek alapján a harmadik helyen a Grada kiadó végzett 138 millió koronás bevétellel.
A tavaly összesen 18 379 könyvcím jelent meg Csehországban, ötszázzal több, mint 2013-ban. Ennél több könyvet csak a rekordévnek számító 2011-ben számláltak meg, amikor a kiadott könyvcímek száma 18 985 volt.
A könyvcímek felét a különféle állami intézmények kiadványai teszik ki, amelyek azonban szabadon nem kaphatóak a könyvkereskedésben.
Az elektronikus könyvek száma nagyjából megkétszereződött, a könyvpiac 1,67 százalékát tette ki tavaly. Az egész évben nagyjából egymillió elektronikus könyvet sikerült eladni, az elektronikus könyvpiac forgalma mintegy 120 millió koronára rúgott. Nő az érdeklődés a hangoskönyvek iránt is. Ezek forgalma tavaly meghaladta a 60 millió koronát. A kimutatások szerint jelenleg mintegy 3500 hangoskönyv van forgalomban.
Forrás: MTI
A szakácskönyvek voltak a legkelendőbbek a csehországi könyvpiacon tavaly is, megerősítve a korábbi néhány év trendjét.
A szövetség szerint tavaly Csehországban 2585 olyan kiadó volt, amelyik legalább egy könyvet jelentetett meg. Több mint száz címet azonban mindössze 31 könyvkiadó adott ki. Mintegy 1300 kiadó csak egyetlen könyvet jelentetett meg.
Csehország legnagyobb könyvkiadója a prágai Albatros Media csoport, amely tavaly 697 címet jelentetett meg, a második helyen lévő Euromedia Group 474, míg a harmadik helyen álló Károly Egyetem 373 könyvcímet adott ki.
Az Albatros Media könyvkiadásból származó bevételei 471 millió, míg az Euromedia Groupé 429 millió koronát tettek ki. A bevételek alapján a harmadik helyen a Grada kiadó végzett 138 millió koronás bevétellel.
A tavaly összesen 18 379 könyvcím jelent meg Csehországban, ötszázzal több, mint 2013-ban. Ennél több könyvet csak a rekordévnek számító 2011-ben számláltak meg, amikor a kiadott könyvcímek száma 18 985 volt.
A könyvcímek felét a különféle állami intézmények kiadványai teszik ki, amelyek azonban szabadon nem kaphatóak a könyvkereskedésben.
Az elektronikus könyvek száma nagyjából megkétszereződött, a könyvpiac 1,67 százalékát tette ki tavaly. Az egész évben nagyjából egymillió elektronikus könyvet sikerült eladni, az elektronikus könyvpiac forgalma mintegy 120 millió koronára rúgott. Nő az érdeklődés a hangoskönyvek iránt is. Ezek forgalma tavaly meghaladta a 60 millió koronát. A kimutatások szerint jelenleg mintegy 3500 hangoskönyv van forgalomban.
Forrás: MTI
0 Megjegyzések