Vitás ügyekben Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület hoz döntést, ingyenesen és gyorsan.
Minden harmadik esetben problémás az online vásárlás – kell a segítség.

A testület közlése szerint egy uniós kimutatás szerint tíz év alatt kétszeresére duzzadt az Európai Unióban az internetes vásárlások számaránya, és 2014-ben már a megkérdezett uniós fogyasztók fele vásárolt online. A lakosság 44 százaléka viszont még mindig nem tudja, hogy 14 napon belül meggondolhatja magát, miközben az eltelt egy évben közel egyharmaduk tapasztalt valamilyen problémát, amikor webáruházból rendelt.

Közölte, Magyarországon a 31 százalékos európai uniós átlagot meghaladó, 38 százalékos az online vásárlással összefüggő problémás ügyek száma. Az esetek megoldását segíti a Budapesti Békéltető Testület, amelynek eljárása eredményeként az ügyek közel 40 százalékában egyezségre jutnak a felek.

Számítógép - internet - multitask

A fogyasztónak így nem kell perre mennie, a bírósági út helyett békésen rendezni tudja a vitát a céggel. Ha pedig egy másik tagállami webáruházzal támadt vita, egyedül a testület dönti az ügyben, ingyenesen és gyorsan - ennek előtte persze törekszik az egyezség létrehozására. Mindezt már anélkül, hogy a panaszosnak a számítógépe mellől fel kellene állnia: a kérelem online is benyújtható ezen az oldalon.

A szervezet díjmentesen nyújt jogi tanácsot a fogyasztói jogokról, kötelezettségekről, lehet szó akár garanciáról, számlatartozásról, egy rosszul sikerült utazásról vagy tönkrement műszaki cikkről.

Forrás: MTI