"Hozzávalók (4 db-hoz):
10 dkg Szafi Fitt paleo nyújtható lisztkeverék
5 dkg Dia-wellnes süteményliszt koncentrátum
5 dkg sikér
egy tojássárgája
egy csomag instant élesztő
kb. 2-3 dl langyos mandulatej (amennyit felvesz)
tetszés szerinti édesítő (én porrá őrölt eritritet használtam)
reszelt citromhéj
A kenéshez és a forgatáshoz: kb. 1 evőkanál olvasztott vaj vagy kókuszzsír, fahéjas eritrit
Elkészítés:
A hozzávalókból kelt tésztát készítünk, majd 1-1,5 órát kelesztjük. A recept 3-4 darab kalácshoz elég, ennek fényében osztjuk el a tésztát, ki mekkorákat szeretne. Én 4 kisebb (közepes) kalácsot készítettem. Rudakká sodorjuk, majd spirál alakban feltekerjük az enyhén megvajazott formára. Meghengereljük, a nyújtódeszkához nyomkodva, hogy a tészta fedje egymást. Ismét kicsit vajazunk és meghempergetjük a fahéjas eritritbe. Mehet a sütőbe. Én grillcsirkesütőben készítettem hagyományos kürtöskalács formán. Kb. 10 perc alatt lett kész. Ismét fahéjas eritrit, de aki kevésbé édesen szereti, az ki is hagyhatja. Pár pillanat alatt a forma el is engedi, de ha mégsem, akkor késsel rásegíthetünk."