Közel kétharmadával növelte okostelefon eladásait a Huawei a harmadik negyedévben - tájékoztatta kedden az MTI-t a Huawei Technologies Hungary Kft.
A Huawei fogyasztói üzletága az idei harmadik negyedévben 27,4 millió okostelefont értékesített a világpiacon, 63 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az eladott készülékek egyharmadát a közép- és felsőkategóriás modellek alkották.
A Huawei okostelefon piaci stratégiáját a prémium kategóriás készülékek értékesítési részarányának növelésére alapozza. A prémium kategóriás készülékek értékesítése hét százalékkal nőtt a harmadik negyedévben a második negyedévihez képest.
A GfK piackutató intézet legutóbbi jelentése szerint a Huawei globális piaci részesedése az okostelefon-gyártók piacán 9,5 százalék volt 2015 januártól augusztusig terjedő időszakában.
A sencseni Huawei Technologies Co. az idei második negyedévben lépett előre a harmadik helyre a legnagyobb okostelefon gyártók világranglistáján a listavezető Samsung Electronics Co. és a rangsorban második Apple Inc. mögé.
Richard Yu, a Huawei fogyasztói üzletágának vezérigazgatója a berlini IFA szórakoztató elektronikai vásáron szeptemberben a Wall Street Journal lapnak adott interjúban jelentette be, hogy a Huawei célja 2-5 éven belül átvenni a vezetést az okostelefonok világpiacán.
A harmadik negyedéves eredményt kommentálva Richard Yu sikeresnek ítélte az cég üzleti stratégiáját. "Különösen büszkék vagyunk a Kínán kívül tapasztalt kiemelkedő növekedésre, illetve a közép- és felsőkategóriás készülékeink iránt bővülő keresletre" - fogalmazott, hozzátéve, hogy a harmadik negyedévi eredmény alapján teljesíthetőnek tűnik az idei cél teljesítése, a 100 millió darab okostelefon értékesítése.
A Huawei 2014-ben 75 millió okostelefont értékesített a világpiacon, 45 százalékkal többet, mint az előző évben. Az idei évre tervezett 100 milliós értékesítésnek 30 százalékát teszik majd ki a közép- és felsőkategóriás modellek.
Az amerikai IDC piackutató vállalat adatai szerint 2014-ben az okostelefonok világpiaci forgalma 27,5 százalékkal nőtt, az idén pedig a növekedés üteme 10,4 százalékra csökken.
A Huawei fogyasztói üzletága (Consumer Business Group) 2014-ben 75,1 milliárd jüan (12,1 milliárd dollár) forgalmat bonyolított, 32,6 százalékkal magasabbat az előző évinél.
A Huawei csoport (a fogyasztói üzletággal együtt) tavaly 288,2 milliárd jüan (46,5 milliárd dollár), az előző évinél 20,6 százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett 27,9 milliárd jüan (4,5 milliárd dollár), a 2013-ast 32,7 százalékkal meghaladó nettó nyereséget ért el.
A csoport árbevételének 13 százalékát fordította tavaly kutatás-fejlesztésre. Globálisan 170 ezres alkalmazotti létszámának 45 százaléka foglalkozik kutatás-fejlesztéssel.
A Huawei csoport az idén árbevételének 10 százalékos növelését tervezi, ezen belül a fogyasztói és a vállalati üzletágakét 30 százalékkal.
A Huawei tíz éve van jelen Magyarországon és ma már közvetve több mint 2500 munkavállalót foglalkoztat és közel 600 beszállítóval áll kapcsolatban. A vállalat eddig 200 millió eurót, mintegy 65 milliárd forintot fordított magyarországi beruházásokra, és ezzel a második legnagyobb kínai befektetőnek számít.
Forrás: MTI
0 Megjegyzések