Körönként akár három másodpercet is gyorsulhatnak az autók a 2017-es új gumikkal – véli Paul Hembery. A Pirelli sportigazgatója azt is elárulta, milyen feltételeket szabtak F1-es maradásukhoz.
Pirelli gumik (Fotó: Moy / XPB Images) Pirelli gumik (Fotó: Moy / XPB Images)
A pontos részletekről ugyan továbbra is folynak az egyeztetések, 2017-től jelentős mértékben megújul a Forma–1. Nem csupán az autók, a gumik is megváltoznak majd. A cél, hogy nagyjából öt másodpercet gyorsuljanak a versenygépek – a Pirelli sportigazgatója szerint ebből akár három másodperces javulást is a gumik hozhatnak.

„Úgy tűnik, szélesebb gumikra váltunk: jelenleg az első keréknél 300 milliméterről, a hátsónál 400 milliméterről van szó, és maradunk a 13 colos kerekeknél. Folynak a szimulációs vizsgálatok, amelyekből a csapatok számára kiderül, milyen tapadásra számíthatnak, s hogy milyen teljesítményt várhatnak így a gumiktól. Talán-két három másodpercet is gyorsulhatnak az abroncsok révén. Az aerodinamikai szabályok, valamint a motorszabályok változásával próbáljuk elérni az öt másodpercet” – magyarázta a brit szakember az ESPN-nek. „Ha javítani akarnánk a teljesítményen, valójában a mostani gumikból is többet ki lehetne hozni. Vannak erre bizonyos technológiák, melyek a teljesítményt helyezik előtérbe. Azzal, hogy szélesebb gumikra váltunk, nő a futófelület, ami pedig alapvető teljesítményjavulást is eredményez majd.”

Nem véletlen persze, hogy a Pirelli máris ennyire elmélyedt a 2017-es gumik fejlesztésében: Bernie Ecclestone Oroszországban jelezte, az olasz gyártót választotta az F1 hivatalos beszállítójának a 2017-től 2019-ig terjedő időszakra. Hogy a hosszabbítás hivatalossá váljon, még az FIA-nak is áldását kell adnia az új egyezségre. Hembery elárulta, ahhoz, hogy újra elkötelezzék magukat a királykategória iránt, ígéretet kértek arra, hogy a továbbiakban több lehetőségük nyílik a gumik tesztelésére.
Paul Hembery (Fotó: Moy / XPB Images) Paul Hembery (Fotó: Moy / XPB Images)
„Ez egy óriási pénzügyi elköteleződést jelent, az ilyesmit nem veheti félvállról egy cég, ezért minden egyes tényezőt szem előtt kell tartani. Voltak bizonyos területek, amelyeken garanciát kértünk – például a tesztelés, melynél olyan körülményeket kértünk, amelyek mellett folytatni tudjuk a munkánkat” – magyarázta a szakember a Motorsportnak. „Megkaptuk ezeket a biztosítékokat, még ha a 2017-es szabályok nincsenek is kőbe vésve. Azt tehát nem tudom még, hogy tesztelhetjük-e majd a szélesebb gumikat egy módosított aktuális autóval, vagy szükség lesz-e egy hibridautóra. Vannak még kérdőjelek, de a tesztkoncepciónkat elfogadták, és megértették, hogy szükségünk van versenyzőkre is, akik egyértelmű visszajelzést adnak nekünk.”

Hembery elmondta, az F1-gyel kötött szerződéshosszabbításuk már csupán formaság – azt az FIA Világtanácsának következő ülésén tehetik hivatalossá. „A technikai szempontú jóváhagyást már megkaptuk tőlük, szóval ez tényleg csak formaság. A technikai rész volt az első, aztán jött a kereskedelmi, és már ezt is elrendeztük” – erősítette meg a sportigazgató.

forrás: ESPN, Motorsport