Annáék a görögországi Theszaloníkiből akartak hazarepülni a fapados légitársasággal a nyári nyaralás után, de hiba keletkezett a rendszerben, és csak egy üres hely maradt kettőjüknek. A légitársaság elismerte a hibát, de csak az egyikük kapott kártérítést, pedig érthető, hogy nem utaztak külön. A jogszabályok sem javukra szólnak, derült ki az M1 Kosár című fogyasztóvédelmi magazinjából.
Anna és partnere beszállókártyával a kezében várakozott, hogy a fedélzetre léphessen, amikor váratlan dolog történt. Kiszólították őket a sorból, és közölték velük, hogy mivel utoljára csekkoltak be, ezért valószínűleg nem utazhatnak. Nem értették, hogyan történhet ilyen, mivel nevünk szerepelt a légitársaság honlapján megtekinthető utaslistán.

Végül is beszállhattak a repülőbe; aztán kiderült: a két üres hely közül az egyiken ül valaki. Pár perc után közölték, hogy az illető szabályosan ül a gépen, ezért Annáék nem utazhatnak haza együtt, egyiküknek le kell szállnia. „Mi egy bőrönddel utaztunk, ez képtelenség lett volna, még ha a szándékunk  meg is lett volna, ezért úgy döntöttünk, hogy nem tudunk kettéválni, így nem is válunk ketté, és leszállunk” – mondta el a teljes neve elhallgatását kérő Anna a Kosárnak.

A bajok egyébként öt nappal korábban kezdődtek, amikor a pár interneten becsekkolt a hazafelé tartó járatra. Anna azt állítja, az utasfelvétel simán ment, de a nyomtatás nem akart összejönni, pedig még Bécsben élő barátnőjétől is segítséget kért.

A légitársaság szabályzata szerint, ha az utas nem nyomtatja ki a beszállókártyáját, akkor ezt a reptéri személyzet teszi meg – 35 euró ellenében. Annáék hiába állították, hogy nem az ő hibájukból nem tudtak nyomtatni, fizetniük kellett. Akkor még nem tudták, hogy mégsem repülhetnek majd.

A légitársaság elismerte a hibát, de csak egy személynek fizetett kártérítést

Az érintett légitársaság képviselői nem akartak kamera elé állni, levélben válaszoltak. Nem cáfolták az Anna által mondottakat, sőt elismerték, hogy a theszaloníki repülőgépre valóban több jegyet adtak el, mint ahány férőhely volt. Azt írták, hogy ezt a szabályok lehetővé teszik.

Előfordul, hogy a légitársaságok túlfoglalják a járataikat, azaz több jegyet adnak el, mint ahány férőhely van a repülőgépen. Ilyenkor van rá lehetőségük, hogy visszautasítsák bizonyos utasok beszállását az adott járatra. Ez esetben azonban ingyenes átfoglalás, szállás, illetve a távolságtól függően 250, 400 illetve 600 euró kompenzáció jár - mondta el a műsorban Kriesch Attila, az Európai Fogyasztói Központ igazgatója.

A légitársaság átfoglalta Annáék jegyét, így két nappal később tudtak hazajönni, ezalatt a reptéri hotelben szállásolta el őket a cég. Anna 250 eurós kártérítést is kapott, partnere viszont nem. A szakember szerint jogosan, mivel a légitársaság érvelése szerint a férfi elutazhatott volna, de erről önként lemondott.

Forrás: M1/Kosár