A Semmelweis Egyetem (SE) szenátusa elfogadta az intézmény újjászervezett klinikai központjának működési rendjét, amely az eddigi gyakorlattól eltérően lehetővé teszi, hogy a klinikai rektorhelyettes legyen a betegellátás szervezésének operatív igazgatója.
Az intézmény az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében kitért arra is, hogy a szenátus elfogadta az egyetem 2015-ös kiegészített költségvetését, 400 millió forintos külön keretet biztosítva a klinikum gazdálkodási helyzetének javítására.

Emlékeztettek arra, hogy idén először - még az év elején - egyensúlyi költségvetést készített az egyetem. A kormányzati szakmapolitikai döntésnek megfelelően ugyanis a büdzsé csak olyan bevételekre épülhet, amelyek tartósan, kiszámíthatóan és hosszabb távon jelentkeznek az egyetem gazdálkodásában. 

A szemléletváltás célja egyebek mellett az volt, hogy ne legyen eleve túltervezve a költségvetés. A klinikák és intézetek többsége, megértve a helyzetet, több lépést is tett a hatékonyabb működés érdekében. Az egyetem likviditási helyzete - a kormányzati és a belső intézkedések hatására - számottevően javult, a lejárt szállítói állomány az év eleji összeg 30 százalékára csökkent, amelynek döntő része 30 napon belüli tartozás - olvasható a közleményben.

Forrás: MTI