Értékben 3,9, mennyiségben 1,2 százalékkal több árut adtak el a hazai élelmiszerboltok az idei második negyedévben tavaly április-júniushoz viszonyítva; mindkét mutató meghaladja az európai átlagot - közölte európai elemzése eredményét a Nielsen piackutató cég az MTI-vel hétfőn.
A felmérés szerint ugyanezek a mutatók huszonegy fejlett európai ország átlagában 2,4 illetve 0,7 százalékosak.

Az élelmiszer, háztartási vegyi áru és kozmetikum értékben mért bolti forgalmának hazai 3,9 százalékos növekedése Európában a második legnagyobb arány a törökországi 14,2 után. A magas török mutatónál ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy az átlagárak 9,6 százalékkal emelkedtek a második negyedévben - hívta fel a figyelmet a Nielsen.

A magyarországi élelmiszer-kiskereskedelem bevétele ezzel öt egymást követő negyedévben érte el a második legnagyobb növekedési arányt Európában.

Négy országban csökkent az élelmiszer-kiskereskedelem eladása értékben is, mennyiségben is. Az értéket tekintve Svájc a sereghajtó 2,1 százalékos visszaeséssel, amit Finnország követ 2,0, Görögország 1,2 és az Egyesült Királyság 0,8 százalékos csökkenéssel. A mennyiségi eladás csökkenése 1,1 és 0,4 százalék között mozog a négy országban.

A Nielsen negyedévenként teszi közzé elemzését az élelmiszer, a háztartási vegyiáru és a kozmetikum európai kiskereskedelmi forgalmáról, huszonegy fejlett európai ország, köztük Magyarország adatai alapján. A vizsgált országok: Ausztria, Belgium, Csehország, Dánia, Egyesült Királyság, Finnország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Írország, Lengyelország, Magyarország, Németország, Norvégia, Olaszország, Portugália, Spanyolország, Svájc, Svédország, Szlovákia és Törökország.

Forrás: MTI