Nagyszabású kampányra készül a brit kormány. Ne olyasmire tessék gondolni, hogy „Ha az Egyesült Királyságba jössz, tiszteletben kell tartanod a királynőt / pudingot / Big Bent". Ennek az akciónak tényleg van értelme!
A számos marketingeszközzel megtámogatott akció célja, hogy a brit lakosság – azon belül is elsősorban a 40-60 év közöttiek – körében hangsúlyozza a pihenés fontosságát. Az alváshiány ugyanis (mint ahogy arról mi is többször írtunk) komoly egészségügyi problémákat okoz; egy kazal tanulmányban leírták már, hogy a kevés pihenés olyan következményekkel járhat, mint a cukorbetegség és a legkülönbözőbb szívproblémák.
Míg az egészségesnek mondható szunyamennyiség 6-8 óra, az angoloknak több mint harmada még 6 órára sem hunyja le a szemét, ez pedig – kiegészítve az olyan faktorokkal, mint a stressz, az alkoholfogyasztás, a dohányzás vagy az egészségtelen étkezés – időzített bomba az egészségre nézve.

A brit kormány azért a középkorúakat célozza meg kiemelten, mert ők – a családra és munkára fordított idő miatt – eleve kevesebbet alszanak, mint mondjuk a gyerekek vagy az idősek, és őket még durvábban érintik ezek az egészségügyi problémák.

Az időbeosztás mellett még egy gonosz ellensége van az alvásnak: a lefekvés előtti (vagy ami még rosszabb: az ágyban történő) laptop-, okostelefon és tablethasználat, lévén, hogy a kütyük által kibocsátott fény csökkenti az alvást elősegítő hormon (melatonin) elválasztását, így a késő esti facebookozók nehezebben alszanak el, és az alvásminőségük is pocsék.