Az áramkimaradás okozta kár megtérítésének követelését nem az áramszolgáltatóval, hanem az elosztó hálózati engedélyessel szemben lehet érvényesíteni - tájékoztatta a Budapesti Békéltető Testület szerdán az MTI-t.
Az ügy aktualitását az adja, hogy az augusztus 17-diki vihar miatt sok háztatásban volt több órás, akár több napos áramkimaradás is. Így a lakásokban nem tudták használni az elektromos hálózatra csatlakoztatott gépeket, berendezéseket.
A tájékoztató példaként említi, hogy a testület előtt is volt már több olyan eset, amikor a fogyasztó az áramkimaradás által okozott kár megtérítését kérte, és ebből származott vitáját nem sikerült rendeznie a szolgáltatóval. A kérelem szerint az áramingadozás vagy az áram ki- és bekapcsolódása miatt meghibásodott a fogyasztó DVD-írója és az órás rádiója, amelyek javítási költségét igényelte volna vissza. Az áramszolgáltató viszont arra hivatkozva utasította el a fogyasztó igényét, hogy a fogyasztónak az elosztóhálózaton bekövetkezett üzemzavar miatt keletkezett a kára. Ezért a követelést nem az áramszolgáltatóval, hanem az elosztó hálózati engedélyessel szemben lehet érvényesíteni.
A közlemény felidézi: a villamos energiáról szóló 2007-es törvény alapján, ha az elosztó hálózaton - amely eljuttatja az energiatermelőktől a fogyasztók részére az áramot -, következett be üzemzavar, és ez okozott áramkimaradást, akkor az elosztó hálózati engedélyessel szemben érvényesíthető az igény.
Amennyiben a szolgáltató által kibocsátott dokumentumokon, számlákon nincs feltüntetve az elosztó hálózati engedélyes, az interneten több helyen megtalálhatják a fogyasztók, hogy a szolgáltatójuk mellett ki látja el ezt a feladatot: ez a szolgáltatók honlapján megtalálható elosztói üzletszabályzatban van feltüntetve. Ezen kívül a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) oldalán, a villamosenergia-engedélyezés menüpontjában megtalálható a villamos-ipari engedélyesek listája.
A közlemény szerint a fővárosban az ilyen típusú igények elbírálására a hálózati engedélyes, azaz az ELMŰ Hálózati Kft. az illetékes.
Ha a vállalkozással történő kapcsolatfelvétel után a fogyasztó panaszát mégsem orvosolják, vagy megoldhatatlannak tűnő jogvita merül fel, a fogyasztók forduljanak a Budapesti Békéltető Testülethez, ahol ingyenes és gyors eljárásban segítenek a vita megoldásában - olvasható a tájékoztatóban.
Forrás: MTI
0 Megjegyzések