A Huawei fogyasztói üzletágának árbevétele meghaladta a 9 milliárd dollárt az első félévben, ami 69 százalékos emelkedés éves összehasonlításban - közölte a kínai távközlési technológiai cég csütörtökön az MTI-vel.


A tájékoztatás szerint a fogyasztói üzletág a teljes bevétel 32 százalékát tette ki, ami az előző év azonos időszakában 24 százalék volt. A cég Kínában 124 százalékos bevételnövekedést ért el a tavalyi értékekhez képest, míg más régióknál 40 százalékot meghaladó emelkedés volt jellemző.

A társaság az első félévben 48 millió okostelefont szállított, 39 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, miközben a globális okostelefon kereslet mindössze 7 százalékkal emelkedett a Gfk piackutató intézet májusi felmérése szerint. A tanulmány alapján a Huawei globális piaci részesedése folyamatosan nő, a januári 6,7 százalékról májusra elérte a 8,8 százalékot.

A Huawei mobiltelefon üzletági bevétele az idén január-június időszakban elérte a 7,2 milliárd dollárt, amely 87 százalékos emelkedés az előző üzleti év azonos időszakához képest.

A vállalat 2015. június 30-áig összesen 76 687 szabadalmi kérelmet nyújtott be, ezek közül 18 ezer volt készülékekkel kapcsolatos. A Huawei összesen csaknem 42 ezer szabadalmát vezették be világszerte. A Huawei 2015 májusában először került fel a BrandZ, a világ legértékesebb márkáit rangsoroló, 2015. évi „Top 100 Global Brands” listájára, a vállalat márkaértékét pedig több mint 15 milliárd dollárra értékelték.

A közlemény szerint a cég az év végére 20 milliárd dolláros árbevételre számít a fogyasztói üzletágban. Mint írták, a Huawei továbbra is kiemelt figyelmet fordít majd az „Internet of Things” (dolgok internete) technológiák
fejlesztésére, különösen az összekapcsolt autók ágazatában, hogy elősegítse a személygépkocsik, az okostelefonok és a viselhető okoseszközök közötti akadálymentes kommunikációt.

Forrás: MTI