Na jó, ér "nemszeretni". Balatonkenese egyik part menti szállodájának a parkolójában állok vászontetős autómmal, a nap kellemesen süt, ám nem perzselő az ereje, lágy szellő fúj, a víz illata, párája pedig üdítően járja át a teret. 


Egy gombnyomás, és tizenhét másodperc alatt eltűnik a csomagtartóban a tető, a baráti társaságunkból három lány pattan be mellém az autóba. Irány a part menti út! A menetszél finoman belekap a csajok hajába, felcsendülnek az utazós dalok, és átadjuk magunkat a szabadság élménynek, amit az Opel Cascada nyújt. Na jó, tényleg ér "nemszeretni".




Az Opel 2013-ban vezette piacra vászontetős modelljét, ezt megelőzően bő 10 éve kínált hasonló konstrukciós, azaz puha tetős gépkocsit, a G Astra egyik változataként. A H Astra esetében is akadt a kínálatban kabrió, ez azonban kizárólag kemény tetővel volt kapható. A Cascada viszont most ismét visszatért a korábbi megoldáshoz, ám ezúttal az Astrától eltérő formában. Éppen ennek köszönhető a név eltérés is - a Cascada szó spanyolul vízesést jelent -, s ugyan az alapok megegyeznek, nem igazán akad olyan karosszéria eleme a kocsinak, ami az Opel legnépszerűbb autójára utalna. Persze egy-két elem visszaköszön onnan, és a német gyártó néhány megoldást az Insigniából is átemelt, épp ezért a kocsi, - már csak a mérete miatt is -, e két modell közé pozicionálható. 



A Cascada egyébként minden tekintetben nagyobb az Astránál, így a Peugeot 308 CC-vel és a Renault Mégane CC-vel sem említhető egy lapon. Méretében egyértelműen az Audi A5, az E-osztályos Mercedes és a 4-es BMW kabrióival veszi fel a versenyt, s ezt valójában az Opel sem titkolja, amikor összehasonlítást kell keresni a piacon. Bátor dolog az Opeltől ebbe a harcba beszállni, de őszintén megvallva nem lesajnált ellenfélként lép a területre a Cascada. 



Az autó külseje a fiatalos, új irányvonalas Opel-dizájnt követi, s ugyan előröl astrás a kocsi, oldalról és hátulról teljesen egyedi megjelenést mutat. A Cascada rendkívül formásra sikeredett, divatos vonalvezetése, sportos kialakítása magával ragadja a tekintetet. Az utastér is meglepően tágas, bár négyszemélyes, itt viszont már jócskán visszaköszönnek az astrás és az előző insigniás megoldások. A kormány, a műszerfal és a sok gombos középkonzol is ezeket a kocsikat idézik. Az anyaghasználat jó, azonban legfőképp a középkonzol kuszasága miatt ergonómiailag lehet kifogást találni a belső téren. 

A tesztautónk feláras bőrülései kényelmesen ölelnek körbe, ügyes megoldás, hogy amikor előre hajtjuk őket, előre is mozdul a szék a kényelmesebb beszállás érdekében. Miután ráadtuk a gyújtás az autóra, az elől ülőknek egy-egy kar nyújtja előre a biztonsági övet, így nem kell kényelmetlenül, kicsavart kézzel keresnünk azt. Átlagos magasságú sofőr mögött kellemes a helykínálat, és zárt tetővel a 380 literes csomagtér sem vészesen kicsi. Nyitott fedéllel ez a méret 280 literesre csökken, ide kabriósan szűkösen tudunk csak pakolni.



Az Opel Cascada négy benzin és két dízelmotorral kapható, mi a benzines paletta csúcsának számító 1.6-os, 200 lóerős turbós erőforrást próbálhattuk. A 280 Nm-es nyomatékkal megáldott motor kellemes társa a kocsinak, pozitívum, hogy már 1650-es fordulaton rendelkezésre áll ez az erő, s dinamikában nincs hiány még úgy sem, hogy egy 1800 kilogrammos testet kell mozgatnia a motornak. Arra ne számítsunk, hogy az aszfaltot feltépjük a kocsival, de kompromisszumok nélkül autózhatunk a mindennapokban. A fogyasztásunk egyébként 10 liter körül mozgott, ami az autó tulajdonságait figyelembe véve ideálisnak mondható. A hatfokozatú kézi váltó kissé hosszú úton jár, bár jól vezetetten kapcsolhatóak a fokozatok. Felárért természetesen automata váltóval is kérhetjük a modellt. 


Az Opel Cascada a legkisebb, 120 lóerős benzinmotorral 7.340.000 forintért vásárolható meg, a 200 lóerős változat 700.000 forinttal kerül többe. A belépő dízel 8,44 millióért hozható el a szalonokból. Ez az egyébként, ami a Cascada-t versenyképessé teszi a prémium kategóriás társakkal szemben, mert ugyan néhány kényelmi, s ergonómiai elvárásról le kell mondanunk, ha az Opel kabrióját választjuk, árban nagyjából a többiek harmadát spórolhatjuk meg. Az élmény, viszont megfizethetetlen, amit egy kabrió nyáron kölcsönöz. Szóval, ezért valóban ér "nemszeretni".


Adatok

Hengerűrtartalom: 1598 cm3
Teljesítmény: 147 kW (200 LE)/5500
Nyomaték: 280 Nm/1650-3500
Széndioxid kibocsátás: 158 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,2 s
Végsebesség: 235 km/h
Tesztfogyasztás: 10,3 l/100 km
A modell alapára: 7.340.000 Ft


Ha te is kipróbálnád, kattints ide!