Az MSZP szerint sokkal hatékonyabb fogyasztóvédelmet kellene biztosítani az infokommunikáció területén a kormánynak és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnak.


Baja Ferenc, az ellenzéki párt internet- és infokommunikációs tagozatának elnöke csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón felszólította a kormányt, a médiahatóságot, hogy dolgozzon ki olyan programot, amely a nemzetközi trendeknek megfelelően az infokommunikációs területen alacsonyabb árak mellett egyre növekvő színvonalú szolgáltatást eredményez.

A politikus a július 1-jei mobilos szerződésmódosítások kapcsán elfogadhatatlannak nevezte, hogy több tízezer ember nem tudott nyilatkozni arról, nem fogadja el a megemelkedett tarifákat. Szerinte ezért a helyzetért nem egyedül a szolgáltatók a felelősek, az a probléma ugyanis, hogy a hatóság, a kormányzat és a szolgáltatók együttesen nem vették figyelembe a fogyasztók érdekeit.

Hozzátette: a mostani kétoldalú szerződésmódosítások a piaci szereplők igényei szerint történt.

Baja Ferenc azt javasolta, a kormány, a hatóság és a szolgáltató kérjen bocsánatot az ügyfelektől. Megjegyezte azt is, nem helyes, hogy ezeknek az ügyfeleknek nem jár kártérítés.

Kifogásolta, hogy a világtrendekkel ellentétben Magyarországon nőnek az infokommunikációs szolgáltatási díjak. Ennek okaként azt jelölte meg, hogy túl hosszú időre adták el a frekvencia-koncessziókat, ezért a szolgáltatók elkényelmesedtek. Baja Ferenc az áremelkedést a szektort sújtó különadóval is magyarázta, és eltörlésére szólította fel a kormányt.

Forrás: MTI