A Focus még 1998-ban a nagysikerű Ford Escort helyén debütált, alsó-középkategóriás családi autóként. A világ egyik legkelendőbb négykerekűje került már ki háromajtós, ötajtós, limuzin, kombi és kupé-kabrió változatban is a piacra. Az első generáció még 2001-ben egy kisebb ráncfelvarráson ment keresztül, de 2004-ben már a második nemzedék látott napvilágot. 


Ebben az évben érkezett meg a sportosabb modellek közül a Focus ST és a 305 lóerős RS is. A 2008-as modellfrissítést követően, a legutóbbi generáció 2011-ben jelent meg. A világ több mint 140 piacán forgalmazott Focus iránti növekvő kereslet kielégítésére, tavaly a márka négy kontinens, nyolc üzemében bővítette gyártási kapacitását. Így az újonnan kigördülő modellek már nem csak egy feszesebb külsőben, de megújult erőforrásokkal és továbbfejlesztett fedélzeti rendszerrel vághattak neki a 2015-ös évnek.




Az új Focusban a motortechnológiáé a főszerep. A választékban megtalálható az EURO 6-os előírásokat teljesítő 1.5 literes TDCi dízel-, az 1.5 és 2.0 literes EcoBoost benzin, és a legkisebb, 1 literes Ecoboost benzinmotor, melynek egyes változatai már 100 g/km alá csökkentik a CO2-kibocsátást. Tesztünk során az 1.5 EcoBoost erősebb, 182 lóerős modelljét próbáltuk ki, gazdag felszereltséggel és sportos kiegészítőkkel.


Elsőre egy átszabott, stílusos külső és egy jól megformált utastér fogadja az embert. Feltűnő megjelenését az új hűtőrácsnak és az áramvonalas első-hátsó lámpáknak köszönheti leginkább. Az autó új technológiák széles skáláját vonultatja fel, mint például a Ford SYNC 2 hangvezérlés és a 8"-os érintőképernyő, amik lehetővé teszik a navigáció, a szórakoztató rendszer és a klíma egyszerű használatát.

A teljesen áttervezett belső előnyére változott a legújabb modellnek. Az anyaghasználat minőségének és az újratervezett elrendezésnek köszönhetően az autó funkciói kényelmesen és könnyen kezelhetőek. A háromküllős kormány jól súlyozott, kanyarodáskor kifejezetten élvezetes az irányítása. Gyorsításkor a jól sikerült futómű és a vektoros nyomatékszabályozás közös munkája is érezhető.


Az aktív parkolássegítő a párhuzamos-, és merőleges parkolásokkor könnyíti meg a dolgunkat. Emellett a sávtartást segítő rendszer, a holttérfigyelő, az állítható színű hangulatvilágítás és a napfénytető is mind az utazás közbeni komfortunkat szolgálja. A vezetési élményhez a Control Blade multi-link hátsó felfüggesztési rendszere is a megszokott, precíz reakciókkal járul hozzá, még gyorsítás közben is. Ezzel a Focus még mindig kategóriájának legélvezetesebben vezethető autói közé tartozik. 


Ugyan nem a legrövidebb a váltóút, a hatsebességes kézi sebességváltó pontossága élvezetessé teszi a kapcsolgatást. 2015 tavaszától az új modellek viszont már automata váltóval is rendelhetőek lesznek.

A motor ereje 240 Nm nyomatékkal, széles tartományban rendelkezésre áll a dinamikus vezetéshez. Az 1.5 literes EcoBoost a család legfrissebb tagja. Elődjét, az 1.6 literes EcoBoost benzines egységet karcsúsították úgy, hogy alacsonyabb kibocsátást és még jobb üzemanyag-fogyasztást érjenek el, a teljesítmény és a kezelhetőség romlása nélkül. 



A Ford Focus négyajtós változata alapáron 5.100.000 forintért hozható el, a kombi alapesetben 250.000 forinttal kerül többe. Az 1.5-ös turbós változat ennél nagyjából egymillió forinttal drágább, a vezetési élmény miatt azonban ez az erőforrás kitűnő választás. 

Adatok

Hengerűrtartalom: 1499 cm3
Teljesítmény: 135 kW (182 LE)/6000
Nyomaték: 240 Nm/1600-5000
Széndioxid kibocsátás: 125 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,6 s
Végsebesség: 224 km/h
Tesztfogyasztás: 7,8 l/100 km
Modell alapára: 5.100.000 Ft
Tesztelt modell alapára: 6.110.000 Ft

Ha te is szívesen kipróbálnád, nyomj egy lájkot!