Az USA 66-os útja a Route 66, nem csak az Egyesült Államok, hanem a világ leghíresebb útja!


A legendás utat 1926. november 11-én kezdték el építeni. A célja az volt, hogy az Egyesült Államok keleti és nyugati részeit összekössék!


Az út kétirányú forgalomra alkalmas, amelyet 1938-ban adtak át. Ez voltaképpen azt jelenti, hogy a Chicago- Los Angeles szakaszt át kellette hidalni az autóforgalom előtt, amit viszonylag abban az időben rövidtávon tettek meg.


Egy időben a szakaszt véres 66-nak is nevezték, hiszen ezen, számtalan olyan baleset történt, ahol az emberek életét már nem lehetett megmenteni. Ezek közül a legveszélyesebb hely egy bizonyos hajtűkanyar volt, amely Oatman közelében volt Arizonában. Ezen a helyen az autókat a legkisebb oldal széllökés is képes volt az útról lesodorni a mélybe.


Az Amerikai Egyesült Államokban az autópályák az egész országban elnéptelenedtek az államközi „egyenes” autópályák miatt. Ebből nem volt kivétel a Route 66 sem. Ezt érzékelve az utat minden állam sorra felújított, hogy visszacsalogassák rá az utazókat. Ez azonban mindhiába történt!


Ebben az időben a Veteránok-útjaként könyvelték el a legendás utat, ahol még mindig voltak szakaszok, amelyeken megengedték a 160 km/h-s sebességet, persze, amit mérföldbe mértek.


Egy időben azonban az út szinte teljesen kihalt és egyes szakaszok olyan enyészetnek lettek kitéve, hogy azok szinte eltűntek az idők során. A megmaradt részeket azonban állami utakká nyilvánították.
Így az utak mellett lévő motelek és éttermek sorra tönkrementek és ezek a szakaszok kísértet úttá váltak.


1957-66 között Oklahoma nyugati részén lévő 2×1 sávos utat 2×4-es autóúttá bővítették. Ez a megoldás remeknek tűnt egy ideig, azonban az I-40-es autópálya romba döntötte a Route 66 újraélesztését. Az autósok a 70-es évekig fokozatosan áttértek az újfajta autópályákra, amelyeket folyamatosan karbantartottak. Ennek az lett a következménye, hogy a Route 66 1968-1969 között a halálos balesetek útja lett, de nem a fent említett hajtűkanyar miatt, hanem most már a nyílegyenes szakaszok miatt.


Ezeket a tragédiákat követően a Route 66-ot összevonták az I 40-es úttal.


Az Európában lévő mondvacsinált keleti blokk és perem országok „rendszerváltásának” környékén 1990-ben, eszméletlen iramban kezdték felújítani a Route 66 utat. Az új burkolatokra felfestették az út nevét a jellegzetes 66-os szimbólummal és az állam nevét, ahol éppen az utazó tart.


2007-ben visszasorolták az állami országutak közé, amely napjainkban teljes hosszában járható. Újra egy igazi U.S. Route lett!


Forrás: erdekesvilag.hu