Arizona és Texas után újabb államban győzött a viszonteladói lobbi.
Kedden alaposan kiakadt Elon Musk, hiszen a New Jersey Motor Vehicle Commission határozata alapján idén április elsejétől kezdve az elektromos autók gyártásával foglalkozó Tesla Motors nem árusíthatja többé a járműveit közvetlenül a fogyasztóknak az államban, kizárólag a New Jersey Coalition of Automotive Retailers szervezet tagjainak lesz joga a helyi forgalmazásukra. Ugyanezt Musk vállalatával már Arizonában és Texasban is eljátszották, azonban New Jersey-ben ezektől eltérően aránylag széles réteg képes megfizetni a prémium árkategóriás járműveiket.
A New Jersey Coalition of Automotive Retailers nevéből sejthetően az autókereskedők érdekvédelmi és lobbiszervezete, amely egyes tagjainak célja ezen húzással a Tesla és fogyasztók közé való beékelődés. Ez rajtuk kívül mindenkinek problémát jelent, hiszen harmadik felek értékesítési láncba való bevonásával nőni fognak az árak, emiatt csökkenhetnek az eladások, ráadásul a szalonok többsége valójában egyáltalán nem kíván foglalkozni a Tesla elektromos autóival, hiszen azokat sokkal nehezebb eladni a megszokott modelleknél.
„Továbbra is úgy gondoljuk, hogy az autóink közvetlen forgalmazása rendkívül fontos, hiszen egy relatíve új technológiáról van szó. A jelenlegi értékesítési modell nem csak az eladások maximalizálásáról és az optimális megoldás amerikaiakhoz való eljuttatásáról szól, hanem a fogyasztók elektromos autók előnyeiről való oktatásáról, amely alapkövét képezi a fenntartható közlekedés megteremtéséről szóló küldetésünknek” – olvasható a vállalat közleményében.
Kedden alaposan kiakadt Elon Musk, hiszen a New Jersey Motor Vehicle Commission határozata alapján idén április elsejétől kezdve az elektromos autók gyártásával foglalkozó Tesla Motors nem árusíthatja többé a járműveit közvetlenül a fogyasztóknak az államban, kizárólag a New Jersey Coalition of Automotive Retailers szervezet tagjainak lesz joga a helyi forgalmazásukra. Ugyanezt Musk vállalatával már Arizonában és Texasban is eljátszották, azonban New Jersey-ben ezektől eltérően aránylag széles réteg képes megfizetni a prémium árkategóriás járműveiket.
A New Jersey Coalition of Automotive Retailers nevéből sejthetően az autókereskedők érdekvédelmi és lobbiszervezete, amely egyes tagjainak célja ezen húzással a Tesla és fogyasztók közé való beékelődés. Ez rajtuk kívül mindenkinek problémát jelent, hiszen harmadik felek értékesítési láncba való bevonásával nőni fognak az árak, emiatt csökkenhetnek az eladások, ráadásul a szalonok többsége valójában egyáltalán nem kíván foglalkozni a Tesla elektromos autóival, hiszen azokat sokkal nehezebb eladni a megszokott modelleknél.
„Továbbra is úgy gondoljuk, hogy az autóink közvetlen forgalmazása rendkívül fontos, hiszen egy relatíve új technológiáról van szó. A jelenlegi értékesítési modell nem csak az eladások maximalizálásáról és az optimális megoldás amerikaiakhoz való eljuttatásáról szól, hanem a fogyasztók elektromos autók előnyeiről való oktatásáról, amely alapkövét képezi a fenntartható közlekedés megteremtéséről szóló küldetésünknek” – olvasható a vállalat közleményében.