Megkezdődött a 4-es metró teljes vonalán az utasok nélküli tesztidőszak. November végéig a biztosítóberendezést gyártó Siemens, majd decembertől a BKV végez folyamatos, úgynevezett sötétüzemi teszteket.

Havariapress - A sötétüzemi próbával (utasok nélküli tesztüzemmel) utolsó fázisához érkezett az M4-es metró építése. A biztosítóberendezést gyártó Siemens november végéig folytatja a tesztelést, decembertől a BKV végez folyamatos sötétüzemi próbákat a teljes vonalon.

Januártól a hatósági próbák zajlanak, vizsgálják, hogy a szerelvények és a teljes rendszer minden eleme kifogástalanul működik-e. A Siemens által most elkezdett, utasok nélküli, sötétüzemi tesztidőszak a projekt egyik legfontosabb eleme, hiszen ennek során dől el az, hogy az elmúlt évek számtalan munkafázisának eredményeként a vonal különböző gyártóktól származó elemei képesek lesznek-e összehangoltan és teljes biztonság mellett együttműködni.

A tesztek sikere is előfeltétele annak, hogy az utasforgalmi próbaüzem elkezdődhessen a vállalt, március végi időpontban. Bár az első egy-másfél évben - azaz az utasforgalmi próbaüzem idején - még lesz járműkísérő a szerelvényeken, később az M4-es metró szerelvényei automata üzemmódban közlekednek.

Megkezdődtek az M4-es metró állomásainak átadás-átvételi eljárásai is. A Bikás park megálló sikeres átadását követően az elkövetkezendő hónapokban a belső beépítési és rendszerépítési munkák befejezésével párhuzamosan valamennyi állomást átadja a DBR Metró Projekt Igazgatóság a majdani üzemeltető, a BKV Zrt. részére. Ezzel egy időben zajlanak a használatbavétel engedélyezési eljárások is.