A BKV egyik legnagyobb autóbuszos szakszervezete szerint nem az elsőajtós felszállási rend bevezetésével, hanem a munkafeltételekkel és az "aljas módszerű" ellenőrzésekkel van a baj.
MTI - A BKV Fürst Közlekedési Szakszervezet azt követően juttatott el közleményt szerdán az MTI-hez, hogy a Budapesti Közlekedési központ (BKK) kedden azt közölte, a növekvő menetdíjbevételek miatt szükséges az elsőajtós felszállási rendszer bevezetése újabb járatokon, a járművezetők megkapják a megfelelő oktatást, és Európa több nagyvárosában is jól működik a rendszer.
A szakszervezet szerint az európai nagyvárosokat azért nem jó példaként felhozni, mert ott elektronikus jegyrendszer van, így a vezetőknek csak a készülék ellenőrzőfényét kell figyelniük. A budapesti járművezetőknek viszont 82 utazásra jogosító jegy- vagy bérlettípust kell megkülönböztetniük.
Hangsúlyozták: nem igaz a BKK azon állítása, hogy járművezetők tízórás képzésben részesülnek, mert az éves oktatás teljes időtartama négy óra.
A BKK keddi közlése reagálás volt a Közösségi Közlekedési Dolgozók Szakszervezete (KKDSZ) múlt pénteken írt közleményére, amelyben azt írták: az elsőajtós felszállási rendszert átgondolatlanul, elhamarkodottan és egyeztetés nélkül erőltették rá a járművezetőkre, ezért azonnali vizsgálatot követelnek.
MTI - A BKV Fürst Közlekedési Szakszervezet azt követően juttatott el közleményt szerdán az MTI-hez, hogy a Budapesti Közlekedési központ (BKK) kedden azt közölte, a növekvő menetdíjbevételek miatt szükséges az elsőajtós felszállási rendszer bevezetése újabb járatokon, a járművezetők megkapják a megfelelő oktatást, és Európa több nagyvárosában is jól működik a rendszer.
A szakszervezet szerint az európai nagyvárosokat azért nem jó példaként felhozni, mert ott elektronikus jegyrendszer van, így a vezetőknek csak a készülék ellenőrzőfényét kell figyelniük. A budapesti járművezetőknek viszont 82 utazásra jogosító jegy- vagy bérlettípust kell megkülönböztetniük.
Hangsúlyozták: nem igaz a BKK azon állítása, hogy járművezetők tízórás képzésben részesülnek, mert az éves oktatás teljes időtartama négy óra.
A BKK keddi közlése reagálás volt a Közösségi Közlekedési Dolgozók Szakszervezete (KKDSZ) múlt pénteken írt közleményére, amelyben azt írták: az elsőajtós felszállási rendszert átgondolatlanul, elhamarkodottan és egyeztetés nélkül erőltették rá a járművezetőkre, ezért azonnali vizsgálatot követelnek.
0 Megjegyzések