Szombatra 35 ezer jegy kelt el elővételben, délig közel 60 ezer látogató érkezett a kecskeméti repülőbázisra, ahol a Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai Bemutatót rendezik. A nagy melegben rengetegen rosszul lettek, a szervezés hiányosságai miatt nagy volt a felháborodás.

Felkészültek

A jó idő miatt nagy volt a forgalom az utakon, sokan útnak indultak, hogy megnézzék a repülőgépeket, így közlekedési dugók és torlódások lassították a közlekedést a helyszínre. A légibemutatón összesen 142 repülőgép és helikopter vesz részt a hétvégén. A Magyar Honvédség légi járművei mellett 22 ország képviselteti magát a rendezvényen.
A szervezők azt állították, jól  felkészültek a nagy érdeklődésre és a hőségre. A rendezvény területén 23 nagy méretű párakaput telepítettek. Az ivóvíz felirattal jelölt kutaknál és a vízutánfutóknál az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat által bevizsgált, ellenőrzött minőségű és megfelelő hőmérsékletű vízhez juthatnak a látogatók.
Délután egyig a hatvanezer fős látogató tömegből 62 fő fordult orvosi segítségért a szakemberekhez. Közülük 12 főt szállított kórházba az országos mentőszolgálat további vizsgálatokra. A rosszullétek túlnyomó része a hőséggel hozható kapcsolatba. A vasárnap érkező látogatók számára a szervezők azt tanácsolják, hogy a város déli oldalán lévő nagy területű, több ezer gépjármű befogadására alkalmas parkolókat részesítsék majd előnyben.

Mégsem ment minden flottul

Az Indexhez eljuttatott olvasói levél tanúsága szerint viszont korántsem ment minden zökkenőmentesen Kecskeméten. Olvasónk szerint lincshangulat uralkodott a helyszínen, mivel az elővételben megváltott jegyek beváltásához sorban kellett állni, ez pedig a tűző napon nem volt túl kellemes. Az is kifogásolható volt, írja olvasónk, hogy a nézőket a repülőterre szállító buszok járatsűrűségét sem sikerült megoldani, a buszokat irányító két fővel "több ezres tömeg vitatkozott folyamatosan." Olvasónk másfél óra alatt jutott be a rendezvényre.
Szintén egy olvasónktól tudjuk, hogy a szervezők által kijelölt parkoló a repülőtértől nyolc kilométerre fekszik, egy frissen elegyengetett szántáson, ahol valóban volt hely több ezer autónak, viszont a transzfer buszok nem tudtak megbirkózni a tömeggel. "Mivel a parkolóba vezető úton folyamatosak voltak a dugók, a helyzet természetesen önindukálóan szar volt. A parkolóban is lehetett jegyeket venni, viszont a kártyás terminálok átmenetileg nem működtek. Mivel mindenki menekülni akart a parkolóból, a buszokon óriási tömegek zsúfolódtak össze. A szag kegyetlen volt."
Olvasónk azt is megjegyezte, hogy a szervezők nem tehettek a hőségről, és feltehetően szakszerűen jártak el - viszont 60.000 emberre 23 párakapu korántsem volt elég. " A rendezvény munkatársai, a  biztonságiak, a kiállítók hozzáállása és helytállása példás volt, kedvességükkel, panaszkodásmentes, segítőkész viselkedésükkel minden kellemetlenséget feledtettek. Voltak olyan sötét katonai sátrak, amikben közel 40 fok volt, mégis minden látogatónak kedvesen és informatívan válaszoltak az ezredszer feltett kérdésekre is, a nagy számban jelen lévő rendőrök pedig mindent megtettek, hogy elhárítsák a dugókat."

Közelharc az árnyékért

Egy harmadik olvasó már korántsem bánt ilyen kesztyűs kézzel a rendezőkkel. Szerinte " mivel a parkolók és a repülőnap helyszíne között közlekedő buszok ugyanazon útvonalon közlekedtek, amelyen kocsival is meg lehetett közelíteni a parkolót, így a hatalmas dugóban a rendőri felvezetés ellenére is nehezen közlekedtek a buszok, amelyekből egyébként ötször annyi is kevés lett volna.
A felállított 23 párakapu biztosan nem igaz, mi kettőt láttunk, amiből az egyiknél iszonyat sor állt, a másikat elrejtették parkoló buszok mögé “szolgálati” használatra, véletlenül találtuk meg (vizes embereket láttunk abból az irányból kijönni, így megnéztük). A vízutánfutókat valóban felállították, de mindegyik tartalma már délelőtt elfogyott, utántöltés viszont nem jött. A büféknél és árusoknál is lényegében már délelőtt elfogyott a víz, így azzal az abszurd helyzettel találkoztunk, hogy egy ilyen nagyszabású rendezvényen a hőségriadó ellenére sem lehet vízhez jutni. Minden talpalatnyi árnyékos területért (pl. egy katonai teherautó árnyéka) szinte közelharc folyt."