Repedező épületeket és röghöz kötöttséget hozott Recsk térségében, hogy megszünt a környéken a vonatközlekdés - panaszkodnak az ott élők.
Kossuth Rádió - Vonat már nem közlekedik, és a buszjáratok is ritkultak – panaszkodnak a recskiek. A Heves megyei községben azt mondják, nehezen tudnak eljutni a környező nagyvárosokba, a teherforgalom pedig a közútra korlátozódik, és ezt sem az úthálózat, sem a lakóházak nem bírják.
A főút mentén repedeznek az épületek, és az utak állapota is arról árulkodik, eredetileg nem több tonnányi árut szállító járművek számára építették a burkolatot. Pócs István, Recsk polgármestere azt mondta, a Kálkápolna-Kisterenye vasútvonal újraindítása érdekében már többször tárgyalt az illetékesekkel, de hiába. Többször jelezték azt is, hogy a turisták elmaradása jelentős bevételkiesést jelent a környékbeli szállásadóknak. Az önkormányzat vezető elmondta, a vonalat az alacsony utasszámra hivatkozva szüntették meg, ugyanakkor a teherszállítás miatt mindenképpen szükség lenne a vonatokra.
A polgármester hangsúlyozta, vasúti szakemberek véleménye szerint a vonal kis költséggel újraindítható volna. Recsk önkormányzata egyeztetésre hívta a vasúttársaságot, a helyiek abban bíznak, hogy sikerülne visszaállítani a vonatközlekedést, az hatással lenne az idegenforgalomra és munkahelyteremtő beruházásokat is vonzana.
A helyiek számára a jellemzően fát és követ szállító súlyos teherautók forgalmi terhelése mellett saját közlekedésük megoldása is problémát jelent. Azt mondják, a vasútvonal megszüntetését követően azt ígérték a térségben élőknek, hogy az érintett szakaszokon buszjáratokkal oldják meg a közlekedést. A buszos utazás azonban inkább elvi, mint gyakorlati lehetőség, mivel például vasárnap fél ötkor elmegy az utolsó busz, ezt követően nincs közösségi közlekedés. Kevés a busz és azok is rossz időpontban mennek, akinek nincs autója, nem tudja megoldani az utazását, ez a mai világ röghöz kötöttsége – fogalmazott egy helyi lakos.
Nagy problémát okoz a rossz közlekedés a munkahelyteremtésben is. Recsk egyrészt messze esik az autópályától, és a távolabb lévő munkahelyek elérése is komoly gondot jelent. Különösen igaz ez télen, amikor a reggeli órákban megszűnik a közlekedés.
Az Agria Volán Zrt. személyszállítási igazgatója, Pintér Lajos szerint azonban minden menetrend-módosítást az utasok és az önkormányzat igényei szerint alakítanak, a munkába, illetve iskolába járás időpontjaihoz igazítva a buszok közlekedését. Hozzátette, Egerbe például reggel 5.20. és fél nyolc között több járat is érkezik.
Kossuth Rádió - Vonat már nem közlekedik, és a buszjáratok is ritkultak – panaszkodnak a recskiek. A Heves megyei községben azt mondják, nehezen tudnak eljutni a környező nagyvárosokba, a teherforgalom pedig a közútra korlátozódik, és ezt sem az úthálózat, sem a lakóházak nem bírják.
A főút mentén repedeznek az épületek, és az utak állapota is arról árulkodik, eredetileg nem több tonnányi árut szállító járművek számára építették a burkolatot. Pócs István, Recsk polgármestere azt mondta, a Kálkápolna-Kisterenye vasútvonal újraindítása érdekében már többször tárgyalt az illetékesekkel, de hiába. Többször jelezték azt is, hogy a turisták elmaradása jelentős bevételkiesést jelent a környékbeli szállásadóknak. Az önkormányzat vezető elmondta, a vonalat az alacsony utasszámra hivatkozva szüntették meg, ugyanakkor a teherszállítás miatt mindenképpen szükség lenne a vonatokra.
A polgármester hangsúlyozta, vasúti szakemberek véleménye szerint a vonal kis költséggel újraindítható volna. Recsk önkormányzata egyeztetésre hívta a vasúttársaságot, a helyiek abban bíznak, hogy sikerülne visszaállítani a vonatközlekedést, az hatással lenne az idegenforgalomra és munkahelyteremtő beruházásokat is vonzana.
A helyiek számára a jellemzően fát és követ szállító súlyos teherautók forgalmi terhelése mellett saját közlekedésük megoldása is problémát jelent. Azt mondják, a vasútvonal megszüntetését követően azt ígérték a térségben élőknek, hogy az érintett szakaszokon buszjáratokkal oldják meg a közlekedést. A buszos utazás azonban inkább elvi, mint gyakorlati lehetőség, mivel például vasárnap fél ötkor elmegy az utolsó busz, ezt követően nincs közösségi közlekedés. Kevés a busz és azok is rossz időpontban mennek, akinek nincs autója, nem tudja megoldani az utazását, ez a mai világ röghöz kötöttsége – fogalmazott egy helyi lakos.
Nagy problémát okoz a rossz közlekedés a munkahelyteremtésben is. Recsk egyrészt messze esik az autópályától, és a távolabb lévő munkahelyek elérése is komoly gondot jelent. Különösen igaz ez télen, amikor a reggeli órákban megszűnik a közlekedés.
Az Agria Volán Zrt. személyszállítási igazgatója, Pintér Lajos szerint azonban minden menetrend-módosítást az utasok és az önkormányzat igényei szerint alakítanak, a munkába, illetve iskolába járás időpontjaihoz igazítva a buszok közlekedését. Hozzátette, Egerbe például reggel 5.20. és fél nyolc között több járat is érkezik.
0 Megjegyzések