Franciaország közlekedési minisztere kizártnak nevezte szombaton, hogy a mozdonyvezető hibájából következett be az utóbbi 25 év legsúlyosabb franciaországi vasúti szerencsétlensége.
MTI - Frédéric Cuvillier az RTL rádiónak adott nyilatkozatában elmondta, hogy a mozdonyvezető villámgyorsan reagált, és rendkívüli lélekjelenlétről tanúságot téve működésbe hozta a vészhelyzetet jelző rendszert.
Ennek köszönhető az is, hogy a szemből érkező vonatot még időben megállították, így nem rohant bele a kisiklott és oldalukra borult vagonokba.
A miniszter kijelentette, hogy a baleset körülményeinek kivizsgálása során ellenőrizni kell a vonat műszaki állapotát, csakúgy mint a vasúti infrastruktúrát, különös tekintettel a váltóra, amely a vasútállomástól mintegy 200 méterre van.
Az, hogy a gyorsvonat a váltószakaszon siklott ki, arra utal, hogy vagy a sínnel, vagy a kerekekkel volt probléma - mondta Cuvillier. Hozzátette: a mozdony és a vagonok műszakilag minden vizsgálaton átestek, ami persze nem azt jelenti, hogy "elégedettek lehetünk azzal, hogy 30 éves vonatok is üzemben állnak". Frédéric Cuvillier közölte, hogy az éjszaka nem találtak újabb áldozatokat a roncsok között, így a hivatalos adatok szerint továbbra is hat halottja van a balesetnek, a sérültek száma harminc, közülük nyolc súlyos állapotban fekszik kórházban.
A Párizstól 27 kilométerre délre található Brétigny-sur-Orge település pályaudvarán pénteken 17.14-kor siklott ki a fővárosból a közép-franciaországi Limoges városa felé tartó gyorsvonat, amelyen 370-en utaztak. A vonatnak nem kellett megállnia az állomáson, és a megengedettnél, az óránként 150 kilométeres sebességnél valamivel lassabban, óránként 137 kilométerrel haladt, amikor a harmadik és negyedik vagonja kisiklott. A vonat egyik része tovább haladt, a másik fele, négy vagon pedig felborult. Szombat reggel daruk segítségével folytatták a mentési és romeltakarítási munkálatokat.
MTI - Frédéric Cuvillier az RTL rádiónak adott nyilatkozatában elmondta, hogy a mozdonyvezető villámgyorsan reagált, és rendkívüli lélekjelenlétről tanúságot téve működésbe hozta a vészhelyzetet jelző rendszert.
Ennek köszönhető az is, hogy a szemből érkező vonatot még időben megállították, így nem rohant bele a kisiklott és oldalukra borult vagonokba.
A miniszter kijelentette, hogy a baleset körülményeinek kivizsgálása során ellenőrizni kell a vonat műszaki állapotát, csakúgy mint a vasúti infrastruktúrát, különös tekintettel a váltóra, amely a vasútállomástól mintegy 200 méterre van.
Az, hogy a gyorsvonat a váltószakaszon siklott ki, arra utal, hogy vagy a sínnel, vagy a kerekekkel volt probléma - mondta Cuvillier. Hozzátette: a mozdony és a vagonok műszakilag minden vizsgálaton átestek, ami persze nem azt jelenti, hogy "elégedettek lehetünk azzal, hogy 30 éves vonatok is üzemben állnak". Frédéric Cuvillier közölte, hogy az éjszaka nem találtak újabb áldozatokat a roncsok között, így a hivatalos adatok szerint továbbra is hat halottja van a balesetnek, a sérültek száma harminc, közülük nyolc súlyos állapotban fekszik kórházban.
A Párizstól 27 kilométerre délre található Brétigny-sur-Orge település pályaudvarán pénteken 17.14-kor siklott ki a fővárosból a közép-franciaországi Limoges városa felé tartó gyorsvonat, amelyen 370-en utaztak. A vonatnak nem kellett megállnia az állomáson, és a megengedettnél, az óránként 150 kilométeres sebességnél valamivel lassabban, óránként 137 kilométerrel haladt, amikor a harmadik és negyedik vagonja kisiklott. A vonat egyik része tovább haladt, a másik fele, négy vagon pedig felborult. Szombat reggel daruk segítségével folytatták a mentési és romeltakarítási munkálatokat.
0 Megjegyzések