A magyaroknak csak 33 százaléka tudta eldönteni a zsír-,
cukor- vagy sótartalom alapján, hogy melyik termék egészségesebb, ezzel a hazai
válaszadók a legrosszabban teljesítők között szerepeltek a Consumers
International és a Tudatos Vásárlók Egyesülete nemzetközi felmérésében.
A vizsgálatból kiderült, hogy sokat javít a helyzeten, ha
színkódos jelölés van a termékek címkéin, így már a hazai fogyasztók 91
százaléka ki tudta választani az egészségesebb élelmiszereket.
A kilenc országra kiterjedő felmérés során a résztvevőknek a
saját országukban közismert termékek fotóit mutatták színkódos, illetve
egyszerű táblázatos jelöléssel. A fogyasztóknak ez alapján meg kellett
mondaniuk, hogy az adott élelmiszer alacsony, közepes vagy magas
zsírtartalmú-e, több termék esetén pedig melyik az egészségesebb.
Az MTI-hez eljuttatott összefoglaló szerint egyértelmű
jelölés hiányában átlagosan a válaszadók 42 százaléka tudta megítélni, hogy az
adott termék mennyi zsírt, cukrot vagy sót tartalmaz. A magyar fogyasztók a 33
százalékos jó válasszal jelentősen elmaradtak például a kanadaiak vagy az
angolok mögött, akik 60, illetve 50 százalékban ki tudták választani az
egészségesebb élelmiszereket.
A színkódos (piros, sárga, zöld) jelölés nagyon sokat
segített, a jó válaszok aránya így átlagosan 90 százalékra nőtt, a magyarok
pedig a 91 százalékos eredménnyel kissé meg is haladták az átlagot.
A felmérés célja az volt, hogy rámutasson, milyen
kihívásokkal kell szembesülniük a vásárlóknak nap mint nap, ha egészségesen
akarnak étkezni.
A Consumers International és tagszervezetei, közöttük a
Tudatos Vásárlók Egyesülete arra kérik az Egészségügyi Világszervezet (WHO)
tagállamait, hogy ratifikálják és valósítsák meg a WHO globális akciótervét a
nem fertőző betegségek megelőzéséről. Hajtsák végre a táplálkozással
kapcsolatos ajánlásokat, és tegyenek további lépéseket annak érdekében, hogy
megkönnyítsék a fogyasztók átállását az egészségesebb táplálkozásra - áll az
egyesület közleményében.
Forrás: eletmod.hu
0 Megjegyzések