Göd Város Önkormányzatának
Képviselő-testülete (2131 Göd Pesti út 81.) 77/2013. (V.29.) Ök. számú
határozata alapján pályázatot hirdet a Göd, Pesti út (hrsz: 2690/1)
ingatlan hasznosítására.
1. Az ingatlan legfontosabb jellemzői:
-
címe: Göd, Pesti út hrsz: 2690/1
-
a telek területe: 2282 m2, az épület alapterülete: 822 m2
-
művelési ág: kivett, gazdasági épület
-
tulajdonosi jogállás: önkormányzati tulajdon, a tulajdonos: Göd Város Önkormányzata,
-
az épület Göd középpontjában, a 2. számú, Bp-Vác főútvonal mellett található, az épület mögött halad el a Budapest-Szob kerékpárút
-
árvíztől védett
-
az épület U alaprajzú, állapota leromlott
-
a területen megtalálható két kút alépítménye
-
az ingatlanon található épület a Budapest-Vác vasútvonal 1846-os átadásáig postakocsi-állomás istállóépülete volt, utána versenyló-istálló. Innen aratta győzelmeit Kincsem, a világhírű csodakanca. A versenyekre az itteni kutakból szállították a vizet, mert Kincsem csak ezt itta
-
az Önkormányzat az épület előtti térre 2014-re Kincsem szobor állítását tervezi
Tulajdonosi nyilatkozat: A
tulajdonos kijelenti, hogy az ingatlan per-, és tehermentes. Jelenleg a
beépítés jellege és az épület belső udvari karaktere, főbb elemei helyi
védelem alatt állnak.
A hasznosítási pályázat az ingatlanon található épületre és udvarra vonatkozik.
A Helyi Építési Szabályzat szerinti besorolási központi vegyes (Vk 2) létesíthető funkciók:
-
lakóépület,
-
igazgatási épület,
-
kereskedelmi, szolgáltató, vendéglátó épület,
-
egyéb közösségi szórakoztató épület,
-
egyházi, oktatási, egészségügyi, szociális épület
-
szálláshely legfeljebb 20 főre.
2. A pályázat fő céljai:
-
az ingatlan hagyományához méltó, védettségének megfelelő teljeskörű felújítása, korszerűsítése, 2015. december 31-ig jogerős használatbavételi engedély megszerzése,
-
Kincsemnek, a világhírű csodakancának méltó látogatható emlékhely kialakítása (cca 30 m2),
-
az ingatlan területén lévő két kút felújítása
-
a teljeskörűen felújított ingatlannak a komplex ingatlanhasznosítási szerződés időtartama alatti működtetése a Pályázó által.
3. Kikötések:
-
A felújítás, korszerűsítés során beépített anyagok a beépítéssel az Önkormányzat tulajdonába kerülnek.
-
A pályázatban megjelölt megvalósítási és hasznosítási időszak alatt a beruházás értéknövekményének ellenértékeként a pályázó bérleti és hasznosítási jogot nyer az ingatlanon.
-
A megvalósítási és hasznosítási időszak alatt az ingatlan fenntartásával és karbantartásával járó valamennyi költség Pályázót terheli, azért sem a projekt időtartama alatt, sem azt követően kompenzációt, beszámítást nem kérhet.
-
A megvalósítási majd hasznosítási időszak leteltét követően a beruházással kialakított állapotnak megfelelően karban tartott ingatlan teljes egészében Önkormányzat birtokába kerül vissza.
-
A Kincsem emlékhelynek legalább szombaton és még két napon, alkalmanként napközben legalább 4-4 órán át kell nyitva lennie.
-
A Kincsem emlékhelyet az ún. Göd Kártyával rendelkezők ingyenesen látogathatják.
-
Játékterem, diszkó és egyéb a gödi kertvárosi környezetet zavaró tevékenység kizárt.
-
Legfeljebb a hasznosítási időtartam végéig a pályázó az ingatlant vagy részeit egyedi tulajdonosi hozzájárulással albérletbe adhatja.
-
Jelentős gépkocsiforgalmat vonzó tevékenység nem támogatott. A gépkocsik elhelyezéséről az országos és helyi jogszabályoknak gondoskodni kell.
-
A beruházással felújított és/vagy korszerűsített épületnek meg kell felelnie a vonatkozó építési szabályoknak és energetikai szabványoknak.
-
A pályázathoz benyújtott előtervek a későbbi engedélyezési/kiviteli tervek vonatkozásában a pályázót kötik.
-
Amennyiben Pályázó a benyújtott és kedvezően elbírált pályázatban megjelöltektől a saját érdekkörében felmerülő okból a megvalósítás vagy/és a hasznosítás során eltér úgy a Felek közötti szerződések megszűnnek.
-
A teljes vállalt építészeti megvalósítás érdekében banki vagy/és dologi garanciát kell felmutatni 125.000.000 HUF értékben.
-
Az Önkormányzat fenntartja a jogát, hogy a pályázati eljárást indokolás nélkül eredménytelennek nyilvánítsa.
4. A pályázókra vonatkozó elvárások:
-
pályázhat magyar vagy közösségi lakhelyű/székhelyű jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezet vagy büntetlen előéletű cselekvőképes természetes személy,
-
a pályázónak nem lehet magyarországi köztartozása és ezt 30 napnál nem régebbi hatósági „nullás” igazolással bizonyítja, vagy szerepel az állami adóhatóság honlapján közzétett köztartozásmentes adózói adatbázisban,
-
nincs lejárt határidejű tartozása Göd Város Önkormányzata vagy a Településellátó Szervezet felé,
-
a pályázó szervezet nem áll csődeljárás alatt, nem indítottak ellene felszámolási eljárást és nem áll végelszámolás vagy felfüggesztés alatt.
5. A pályázati anyag tartalma, csatolandó dokumentumok:
-
Hasznosítási koncepció és üzleti terv, amely alátámasztja a beruházás hasznosítási időszak alatti megtérülését, az ingatlan folyamatos jókarbantartásának teljesülését, ezzel egy közép-hosszútávú, határozott időre szóló komplex hasznosítási szerződés megkötését.
-
A projekt futamidejének konkrét meghatározása.
-
Építészeti előterv, benne színes homlokzati rajz, a tervezett felújítási, korszerűsítési, rekonstrukciós munkák leírása.
-
Emlékhely előzetes terve, hasznosítási terve, elérhetőségének időszaka, felügyelete módjának leírása.
-
Megalapozott forgalombecslés gyalogos, kerékpáros és gépkocsis kategóriákban.
-
Az értékelési szempontokat alátámasztó terveket, számításokat a Pályázó saját belátása szerinti részletességgel, meggyőző erejű tartalommal és formában, közkeletű papír alapú vagy elektronikus formátumokban adja be.
-
A pályázó személyére vonatkozó fent említett iratok.
6. A pályázatok benyújtásának határideje és módja:
-
2013. július 15. (hétfő) 1600 óra
-
postai úton: Gödi Polgármesteri Hivatal címére való megküldésével (2131 Göd, Pesti út 81.) vagy
-
személyesen: Gödi Polgármesteri Hivatal Titkárságán (2131 Göd, Pesti út 81. I. emelet)
-
A pályázatot kérjük zárt borítékban, magyar nyelven benyújtani, a borítékon fel kell tüntetni a pályázó nevét, címét és a „Pályázat a Kincsem Istálló hasznosítására. Csak az ajánlattételi határidő lejártakor bontható fel!” jelzetet.
7. A pályázatok értékelési szempontjai:
A pályázatokat az alábbi csökkenő fontosságú szempontok alapján rangsoroljuk:
-
A pályázó által vállalt megvalósítási és hasznosítási időszak hossza. A legkedvezőbb pályázat a legrövidebb időtartamú.
-
Az épület fellelhető forrásokból rekonstruálható eredeti kiviteléhez való hasonlóság mértéke. A legkedvezőbb pályázat az épület külső megjelenésében hűen adja vissza az eredetit.
-
Az épület tartóssága és környezettudatossága.
-
Az emlékhely mérete, minősége, szakmaisága, eredetisége nyitvatartási ideje.
-
Az épület környezetének forgalomtechnikai terhelése, a parkolás megoldásának minősége. A legkedvezőbb pályázat az esetleges gépkocsiforgalmat a környezet legkisebb zavarásával kezeli.
9. Az elbírálásra jogosultak, pályázat értékelése:
-
A borítékbontás és az eredményhirdetés nyilvános, a bírálat zárt eljárásban történik.
-
Borítékbontás időpontja: 2013. július 15. (hétfő) 1700 óra. A borítékbontásról külön értesítést a pályázó nem kap. A borítékbontást a polgármester által megbízott személy végzi és a pályázatok alaki feltételeit ellenőrzi. Megállapításait jegyzőkönyvben rögzíti, melyet kérésre átad a jelenlévő pályázónak.
-
A második értékelési szemponthoz kikérjük a Gödi Tervtanács véleményét.
-
Az érvényes pályázatokat a polgármester által felkért 3 tagú munkacsoport (értékelő bizottság) a fent szempontok szerint értékeli, rangsorolja, majd előterjeszti a Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság és a Pénzügyi Ellenőrzési, Közbeszerzési és Jogi Bizottság elé.
-
A pályázatokat a két említett bizottság együttesen értékeli. A két bizottság a saját értékelése szerinti első három helyezettet terjeszti fel a Képviselő-testülethez.
-
A bizottsági értékelés legkésőbbi időpontja: 2013. augusztus 31.
-
A bizottságok javaslatukat és véleményüket megküldik a Pályázóknak. A versenyben maradt Pályázók ez alapján pályázatukat kiegészíthetik.
-
A Képviselő-testület meghatározza a hozzá felterjesztett 3 legjobb pályázat sorrendjét, megállapítja a pályázat nyertesét.
-
Képviselő-testületi döntésének legkésőbbi időpontja: 2013. szeptember 30.
-
Az eredményről történő értesítés határideje: a Képviselő-testületi ülést követő 8 munkanapon belül. Az ajánlatkérő az eredményről levélben tájékoztatja az ajánlattevőket.
10. A szerződéskötés legkésőbbi időpontja: a pályázat benyújtását követő 90. nap.
11. Egyéb adatok:
Az ingatlan munkanapokon megtekinthető a helyszínen, Juhász Anita vagyongazdálkodási ügyintézővel előzetesen egyeztetett időpontban (tel: 27/ 530-056).
A felhívással, a pályázat részleteivel
kapcsolatos további információk kérhetők Tarjányi Judit főépítésznél
(tel: 27/530-064/208. mellék)
0 Megjegyzések