A plasztik nemcsak biztonsági opciót jelent külföldön, de a megkérdezettek 53 százaléka a szabadság alatt inkább fizet kártyával, mint készpénzzel.
MTI - A MasterCard legújabb, európai fogyasztók körében végzett kutatása szerint az utazók a külföldi utazás alatt nagyobb mértékben számítanak a bankkártyájukra, mint odahaza a hétköznapokon, a válaszadó kártyabirtokosok 91 százaléka ugyanis nyaraláskor mindenképpen magánál tartja a plasztikkártyáját, míg más esetben csupán 60 százalékuk teszi ugyanezt.
A közlemény szerint ennek elsődleges oka, hogy a plasztik kényelmesebb fizetést tesz lehetővé (legalábbis a megkérdezettek 65 százaléka szerint), de sokan félnek a készpénz ellopásától is (41 százalékuk). Az, hogy gyorsabb a kártyás fizetés a készpénznél 34 százaléknak, a költések jobb nyomon követhetősége a megkérdezettek harmadának fontos.
A válaszadók 44 százaléka szerint a gyors technológiai fejlődésnek köszönhetően a készpénz hamarosan "divatjamúlttá" válik. Meglepő viszont, hogy az európai fogyasztók 50 százaléka még mindig azt hiszi, a készpénz a legolcsóbb módja a fizetésnek, jóllehet mindenki fizet a készpénz gyártásáért, szállításáért és védelméért. Németországban például ez a költség minden állampolgár számára 150 eurót (azaz mintegy 44 100 forintot) tesz ki évente - olvasható a közleményben.
A közlemény idézi Jennifer Rademakert, a MasterCard termékfejlesztési vezetőjét, aki elmondta: a cég elindítja "Készpénzmentes Nyár" elnevezésű programját Európában, és készpénzmentes fizetési versenyre invitálja a kártyabirtokosokat.
MTI - A MasterCard legújabb, európai fogyasztók körében végzett kutatása szerint az utazók a külföldi utazás alatt nagyobb mértékben számítanak a bankkártyájukra, mint odahaza a hétköznapokon, a válaszadó kártyabirtokosok 91 százaléka ugyanis nyaraláskor mindenképpen magánál tartja a plasztikkártyáját, míg más esetben csupán 60 százalékuk teszi ugyanezt.
A közlemény szerint ennek elsődleges oka, hogy a plasztik kényelmesebb fizetést tesz lehetővé (legalábbis a megkérdezettek 65 százaléka szerint), de sokan félnek a készpénz ellopásától is (41 százalékuk). Az, hogy gyorsabb a kártyás fizetés a készpénznél 34 százaléknak, a költések jobb nyomon követhetősége a megkérdezettek harmadának fontos.
A válaszadók 44 százaléka szerint a gyors technológiai fejlődésnek köszönhetően a készpénz hamarosan "divatjamúlttá" válik. Meglepő viszont, hogy az európai fogyasztók 50 százaléka még mindig azt hiszi, a készpénz a legolcsóbb módja a fizetésnek, jóllehet mindenki fizet a készpénz gyártásáért, szállításáért és védelméért. Németországban például ez a költség minden állampolgár számára 150 eurót (azaz mintegy 44 100 forintot) tesz ki évente - olvasható a közleményben.
A közlemény idézi Jennifer Rademakert, a MasterCard termékfejlesztési vezetőjét, aki elmondta: a cég elindítja "Készpénzmentes Nyár" elnevezésű programját Európában, és készpénzmentes fizetési versenyre invitálja a kártyabirtokosokat.
0 Megjegyzések