Egyre több, különböző felkészültségű bringás árasztja el az utakat, az autósok jobb, ha odafigyelnek a velük való találkozásra.

Érdemes számításba venni, hogy sokan a kerekesek közül, főleg a fiatalok, soha nem vezettek autót, így azokat a veszélyhelyzeteket sem ismerik fel, melyeket az autósoknak képesek okozni. Elegendő csupán a lassan araszoló ­kocsi­sorok közt cikázó kerekezőkre gondolni, akik a legváratlanabb pillanatban képesek akár a szembejövő sávon is átvágva keresztezni az úttestet.

Sok kerékpáros soha nem vezetett autót, ezért nem is tudja, milyen veszélyes lehet, ahogy közlekedik
De említhetnénk a forgalomban haladókat is, akik visszapillantó tükör hiányában van, hogy az érkező autót sem hallják (gyakran fülhallgatón zenét hallgatva), és úgy váltanak sávot vagy épp fordulnak, hogy eszük ágában sincs hátranézni. Pedig egy autóval való ütközés esetén mindig a kerékpáros húzza a rövidebbet.
Már az alábbi néhány tanács megfogadása is hozzájárulhat a balesetek visszaszorításához:

- A bicikliseket nem veszi körül karosszéria, így ha nagy tempóban épp csak néhány centire a kerekező vállától hajt el, az biztonságosnak tűnhet az autóból, de félelmetesnek kintről.

- Forgalomban való manőverezéskor figyeljen, nehogy ön mellett haladjon egy bringás, akit könnyen fellökhet.

- Ügyeljen a jobbra fordulásnál, ne keresztezze az elhaladó kerekező útját.

- Parkolás esetén figyeljen, hogy utasai ne nyissák ki egy elhaladó kerékpáros elé az ajtójukat. Figyelmeztesse őket, ha a visszapillantóban lát egy közeledő kerekezőt, és ne feledje, még a holttérben is lehet egy.

- A gödrök és lefolyók kikerülése miatt a biciklisek gyakran kicsit távolabb haladnak vagy épp fordulnak a padkától, ­rá­adá­sul kevesebb lehetőségük van szándékaik kimutatására is. Előrelátással próbálja meg elképzelni, mi lehet a kerékpáros következő manővere.

- Mindig használja minden tükrét, mielőtt irányt változtat. Különösen igaz ez a körforgalmakra, ahol nagyon sok kerékpárost ér baleset.  

Forrás: borsonline.hu