A változás oka, hogy kategóriát váltottak, nem a
szolárcellás, hanem a napelemes-akkumulátoros kategóriában indulnak, így a
korábbi fő meghajtási mód az energiaszükséglet 10-15 százalékát biztosító
segéd-erőforrássá vált. Ezért a tavalyi hétről kétharmad négyzetméterre
csökkent a jármű energiagyűjtő celláinak mérete - magyarázta. - Itt is az
energiahatékonyság a fő kérdés, csakhogy nem csupán a begyűjtésben, hanem az
erőforrás és az akkumulátorok közötti oda-vissza táplálás során is. A
fékezéskor vesztett energia ugyanis a telepekbe kerül, onnan kell
visszaáramoltatni gyorsításkor, haladáskor. A gép akár 60-70 kilométeres
tempóra is képes, ám a versenyfeladat nem a gyorsaság, hanem az, hogy minél
kevesebb üzemanyag felhasználásával körözzenek negyven percet a kijelölt
pályán, legalább 27 kilométeres átlagsebességgel, és minél kevesebb energiával.
A városi környezet imitálása érdekében eközben többször meg is kell állniuk a
sofőröknek.
Az új kocsi 87 kilós súlya alig több mint az elmúlt három
esztendőben indított győri modellek súlyának a fele. Váza a repülőgépiparban
használt alumíniumból készült, amelyhez karbon-kompozit felépítmény
kapcsolódik. A műszerfalat egy táblagép helyettesíti, ez pedig kétirányú
kommunikációt tesz lehetővé; a csapat vezetője így folyamatosan nyomon
követheti a menetjellemzőket, adott estben akár felül is bírálva a pilótát -
mondta Pup Dániel. - Az új modell egy fejlesztési alap; pár évig szeretnénk
ezzel a karosszériával és vázzal versenyezni, csak fejlesztjük egy kicsit a
hajtásunkat. Két-három évente változnak meg annyira a versenyszabályok, hogy új
autót kell építeniük. Korábbi közlés szerint idén 24 ország 224 diákcsapata
versenyez a Rotterdamban második alkalommal megrendezett versenyen.
Magyarországot a tavalyi versenyhez hasonlóan idén is öt
csapat képviseli: Kecskemétről kettő, a GAMF, valamint a Kandó Kálmán
Szakközépiskola és Szakiskola nevezett, mellettük az Óbudai Egyetem és a Pécsi
Tudományegyetem diákjai állnak a rajtvonalhoz a SZEnergy team néven induló
győriek mellett.
Forrás: otvenentul.hu
0 Megjegyzések