A történet előzménye az, hogy Amerikában egyre több tanár
hagyja ott a szakmáját, mondván, teljesen ellehetetlenül a szakmájuk
"hála" az új oktatási rendszernek - számolt be a nyest.hu a
Washington Post cikkére hivatkozva. A jelenségre most egy New York-i
középiskolai tanár nyilvánosságra hozott felmondólevele ad magyarázatot.
A levélből kiderül, hogy a pedagógus imádja a munkáját, és
az iskolában is jól érezte magát, nem emiatt döntött a felmondás miatt. A tanár
történelmet és társadalomismereteket oktatott, és elmondása szerint mindig azon
volt, hogy minél tovább bővítse látókörét, sokat olvasott, hogy minél több, új
információhoz jusson, és ezt tovább is adhatja. Állítása szerint épp ez az
viszont, amire ma már nincs szükség, "hála" az oktatási reformoknak.
Mióta ugyanis a STEM (Science – természettudományok,
Technology – technológia; Engineering – mérnöki tudományok; Mathematics –
matematika) határozza meg az oktatást, és minden mást ez alá rendeltek, azóta a
legtöbb dolog adatközpontúvá, egységesen mérhetővé vált. Ez pedig, ahogy
fogalmazott, "uniformizált zombiképzővé" változtatja az iskolákat. A
tanári kreativitás, az autonómia, a szabad gondolkodás meg van fojtva – és ez
ellen hiába küzd egy-egy tanár, ha egyszer az egész rendszer mást vár el és
másra épül.
A hasonlóan gondolkodó pedagógusok egyfajta szélmalomharcot
vívnak a rendszer ellen, de folyamatosan falakba ütköztek. A rendszer már azt
is ellehetetlneítette, hogy a tanárok a kötelező oktatási időn kívül különböző
szellemi gondolkozóműhelyeket szervezzenek a diákoknak, aminek a keretein belül
beszélgetésekre, vagy különböző kutatásokra kerülhetne sor.
A pedagógus a levele végén hozzáteszi, hogy tulajdonképpen
nem a szakmáját, hanem az állását hagyja ott. A szakma, amiben 40 évvel ezelőtt
elkezdett dolgozni, tulajdonképpen már nem is létezik - zárja sorait.
Forrás: jobline.hu
0 Megjegyzések