Létrehozói nem törekedtek másra, csak hogy megtisztítsák a művészetet a felesleges sallangoktól. Ez a minimalizmus.

A Bauhauson kívül a húszas-harmincas évek nemzetközi modernizmusa hatott kialakulására, bár a minimalizmus mindössze 1991-re ért be a Ply Chair-rel. Ez a szék volt a formabontó a '80-as évek világa után, ugyanis nemcsak, hogy nem volt túlzsúfolva utalásokkal, színekkel, díszítésekkel, de az előző stílusok bonyolultsága és hivalkodó mivolta is kiveszett belőle.Mégis mi az, ami megvan egy minimalista bútordarabban? Az egyszerű vonalvezetés és a légiesség. Egyszerre követi a puritanizmus jegyeit, hiszen semleges és egyszerű. Bútorai szögletesek, előtérbe helyezik a geometrikus formavilágot, éles sarkaik és éleik vannak, amellyel kompenzálják a díszítések hiányosságát. Az elemek vízszintesen terjeszkednek el a helyiségben, a kanapék hosszúak, háttámlájuk alacsony, a dohányzóasztalok lábait pedig véka alá rejtik a tervezők, hogy azok lebeghessenek a térben.A minimalizmus két uralkodó színe a fehér és a szürke, továbbá az egzotikus fafajták árnyalatai. A stílus szereti az üvegfelületeket, az alumínium és a rozsdamentes acél használatát.A stílus amilyen gyorsan betört a '90-es években, olyan gyorsan le is csengett. A jómódú, vagyonos családok otthonaikat minimalista formákkal rendezték be, de 10 év elég volt arra, hogy vágyat érezzenek újra színt vinni lakásaikba. A 2000-es évek után már csak részint érezhető a minimál hatás: színes, bohókás, multifunkcionális bútorok, amelyek mozgathatók és alakíthatók.

Legjelesebb képviselői: Antonio Cittori, Piero Lissoni, Claudio Silvestrin, Hannes Wettstein és Jasper Morrison.

Forrás: napiotthon.hu