A felmérést végző Millward
Brown piackutató cég az MTI-hez eljuttatott közleményében kiemeli, hogy a világ
legértékesebb márkájaként az Apple 185 milliárd dollárt ér, míg legközelebbi
versenytársa, a Samsung a globális lista 30. helyét foglalja el, 21 milliárd
dolláros márkaértékkel. A Samsung azonban 2012 óta 51 százalékkal növelte
márkaértékét, míg az Apple csak 1 százalékkal.A cég a közleményben megjegyzi,
hogy a Samsung vezető pozícióra tör az okostelefonok piacán: tavaly 1,6
milliárd dollárral többet költött kommunikációra, és úgy tudta növelni piaci
részesedését, hogy közben nagyon komoly innovációs tevékenységet folytatott.A
második helyezett Google 114 milliárd dollárt ér, és az idén 5 százalékos
növekedést tudott felmutatni. A harmadik IBM márkaértéke szintén 100 milliárd
dollár felett van, 112 milliárd dollár, tavalyhoz képest 3 százalékkal
csökkent.A listán a negyedik a McDonald's, ötödik a Coca-Cola, hatodik a
telekommunikációs szektorban érdekelt amerikai AT&T. Az első tízbe került
még a Microsoft, a Marlboro, a Visa és a China Mobile.A közlemény szerint a 100
vezető márka összesített értéke jelenleg 2600 milliárd dollár, összesített
értéke 77 százalékkal nőtt 2006 óta.
A 2013-as lista egyértelműen mutatja, hogy a márkára
fordított befektetések megtérülnek; az erős márkák piacrésze nő, árprémiumot
tudnak érvényesíteni, és nagyobb megtérülést biztosítanak a
részvénytulajdonosoknak - idézi a közlemény David Rothot, a kutatást megrendelő
WPP marketingkommunikációs cégcsoport vezetőjét.A legnagyobb mértékben, 63
százalékkal a Prada növelte márkaértékét, amely jelenleg 9,4 milliárd dollár.A
2013-as listából kiderül, hogy kategóriánkénti összehasonlításban a söripar
márkáinak összértéke nőtt a legnagyobb mértékben 2012-höz képest. A legnagyobb
tíz sörmárka együttesen 36 százalékkal emelkedett, összesen 63 milliárd dollár
az értékük. A növekedés elsősorban a Latin-Amerikában és Kínában tapasztalható
értékesítés-felfutásnak köszönhető.A 100 legértékesebb márka közül 29 tartozik
a technológiai, illetve a telekom szektorba, értékben a top 100 43 százalékát
adják ezek a márkák, ami több mint 1 trillió dollárt jelent. Az ebben a
szektorban szereplő márkák összértéke többé-kevéssé változatlan
maradt.Ellentétben a Facebookkal, kínai versenytársa, a Tencent 52 százalékkal
nőtt, ezzel a tíz legnagyobb mértékben növekvő márka egyike lett, és közel 800
millió aktív felhasználóval büszkélkedhet.A Yahoo új szereplő a listán, a 92.
lett. A Yahooval szembeni elvárások - egyúttal a részvényárfolyamok is - azután
lettek magasabbak, hogy a Google-tól csatlakozott a céghez az új vezető,
Marissa Mayer, a változás pedig a márka értékének emelkedését hozta magával -
olvasható a közleményben.A világ legértékesebb márkáit rangsoroló kutatást a
WPP csoport megrendelésére a Millward Brown piackutató cég készíti. 2013-ban
nyolcadik alkalommal publikálják az eredményeket. Ez az egyetlen olyan
márkarangsor, amely a pénzügyi eredményeken kívül a fogyasztói véleményeket is
figyelembe veszi. A fogyasztói kutatások során több mint kétmillió vásárlót
kérdeznek meg 14 kategóriában.
Forrás: napidoktor.hu
0 Megjegyzések