A franciák hibrid luxusterepjárója mindent tud, amit egy modern prémium SUV-nek tudnia kell: hatalmas, fölényes és lenyűgöző.

A Peugeot-Citroen duó alkotta francia PSA-konszern mindeddig átfazonírozott Mitsubishikkel próbálta átvészelni a világméretűvé duzzadt SUV-őrületet, mivel azonban a divathullám csak nem akar alábbhagyni, végül mégis úgy döntöttek, hogy fejest ugranak az oly népszerű szabadidőautó-szegmensbe. Első, teljes egészében saját fejlesztésű terepjárójukat a napokban be is mutatták a Sanghaji Autószalonon, és mivel ott van rajta a DS embléma, biztosra vehetjük, hogy nagyot fog szólni.

Mivel ott van rajta a DS embléma, biztosra vehetjük, hogy nagyot fog szólni
A Citroen DS Wild Rubis egy igazi XXI. századi szabadidőautó, hiszen az emelt hasmagasság mellé viszonylag lapos és kifejezetten sportos karosszéria társul. Méretei és arányai révén megjelenése már önmagában tiszteletet parancsol, mindezt pedig a Citroentől megszokott ultramodern, ugyanakkor elegáns formaterv koronázza meg. Az összkép olyannyira letaglózó, hogy az ember akaratlanul is a prémium gyártók modelljeihez kezdi hasonlítgatni, és ez tulajdonképpen jó hír a Wild Rubis számára, hiszen 4,7 méteres hosszával olyan riválisokkal kell majd szembenéznie, mint a BMW X3 vagy az Audi Q5.

A francia mérnökök természetesen hajtás tekintetében sem elégedtek meg a hétköznapi megoldásokkal, így a DS Wild Rubis a PSA HYbrid4 rendszerének továbbfejlesztett verzióját kapta. A premier helyszínére való tekintettel azonban nem a nálunk elérhető, dízel alapú hibrid hajtást építették be, hanem a kínai vásárlók ízlésének inkább megfelelő benzines változatot. A belsőégésű motort tehát a BMW-vel közösen fejlesztett 1.6-os turbómotor képviseli, annak is az eddigi legerősebb, 225 lóerős változata. Ehhez kapcsolódik a hátsó kerekek hajtásáért felelős 70 lovas villanymotor, amihez ezúttal konnektorról is tölthető akkumulátorok tartoznak, így az 50 kilométer tisztán elektromos autózást tesz lehetővé.

295 maximális lóerő szabadulhat a négy kerékre
Az alacsony fogyasztás mellett a hibrid rendszer másik előnye, hogy szükség esetén összkerékhajtásként funkcionál, vagyis a DS Wild Rubis akkor is megállja majd a helyét, ha a leendő tulajok véletlenül letérnének az épített útról.

Ahogy a futurisztikus forma és a jövőbe mutató technika is jelzi, a Wild Rubis egyelőre még csak tanulmányautó, bár ismerve a DS modellcsaládot, cseppet sem lennénk meglepve, ha a Citroen komolyabb változtatások nélkül dobná piacra a közeljövőben.

Forrás: stop.hu/