A franciák hibrid luxusterepjárója mindent tud, amit egy
modern prémium SUV-nek tudnia kell: hatalmas, fölényes és lenyűgöző.
A Peugeot-Citroen duó alkotta francia PSA-konszern mindeddig
átfazonírozott Mitsubishikkel próbálta átvészelni a világméretűvé duzzadt
SUV-őrületet, mivel azonban a divathullám csak nem akar alábbhagyni, végül
mégis úgy döntöttek, hogy fejest ugranak az oly népszerű
szabadidőautó-szegmensbe. Első, teljes egészében saját fejlesztésű
terepjárójukat a napokban be is mutatták a Sanghaji Autószalonon, és mivel ott
van rajta a DS embléma, biztosra vehetjük, hogy nagyot fog szólni.
Mivel ott van rajta a DS embléma, biztosra vehetjük, hogy
nagyot fog szólni
A Citroen DS Wild Rubis egy igazi XXI. századi
szabadidőautó, hiszen az emelt hasmagasság mellé viszonylag lapos és
kifejezetten sportos karosszéria társul. Méretei és arányai révén megjelenése
már önmagában tiszteletet parancsol, mindezt pedig a Citroentől megszokott
ultramodern, ugyanakkor elegáns formaterv koronázza meg. Az összkép olyannyira
letaglózó, hogy az ember akaratlanul is a prémium gyártók modelljeihez kezdi
hasonlítgatni, és ez tulajdonképpen jó hír a Wild Rubis számára, hiszen 4,7
méteres hosszával olyan riválisokkal kell majd szembenéznie, mint a BMW X3 vagy
az Audi Q5.
A francia mérnökök természetesen hajtás tekintetében sem
elégedtek meg a hétköznapi megoldásokkal, így a DS Wild Rubis a PSA HYbrid4
rendszerének továbbfejlesztett verzióját kapta. A premier helyszínére való
tekintettel azonban nem a nálunk elérhető, dízel alapú hibrid hajtást építették
be, hanem a kínai vásárlók ízlésének inkább megfelelő benzines változatot. A
belsőégésű motort tehát a BMW-vel közösen fejlesztett 1.6-os turbómotor
képviseli, annak is az eddigi legerősebb, 225 lóerős változata. Ehhez
kapcsolódik a hátsó kerekek hajtásáért felelős 70 lovas villanymotor, amihez
ezúttal konnektorról is tölthető akkumulátorok tartoznak, így az 50 kilométer
tisztán elektromos autózást tesz lehetővé.
295 maximális lóerő szabadulhat a négy kerékre
Az alacsony fogyasztás mellett a hibrid rendszer másik
előnye, hogy szükség esetén összkerékhajtásként funkcionál, vagyis a DS Wild
Rubis akkor is megállja majd a helyét, ha a leendő tulajok véletlenül
letérnének az épített útról.
Ahogy a futurisztikus forma és a jövőbe mutató technika is
jelzi, a Wild Rubis egyelőre még csak tanulmányautó, bár ismerve a DS
modellcsaládot, cseppet sem lennénk meglepve, ha a Citroen komolyabb
változtatások nélkül dobná piacra a közeljövőben.
Forrás: stop.hu/
0 Megjegyzések