Nagyon fontos az, hogy a gyermekre milyen tényezők hatnak, amikor a teljesítményét mérjük, illetve gyakorlunk vele. Mindannyian szeretnénk kihozni gyermekeinkből a képességeik szerinti lehető legtöbbet, ehhez azonban figyelembe kell vennünk a külső körülményeket és a belső jelenségeket is.

A teljesítmény szempontjából kiemelkedő fontosságú a türelem. Mindannyian szeretnénk, ha gyermekünk a lehet legtöbbet, vagyis a képességeihez mérten a maximumot hozná ki magából. Sokat segíthetünk azon, hogy külső körülmények ne akadályozzák meg, hogy megmutatkozzon a valódi tudás.

Először is, ha gyermekünkkel felmérés gyanánt feladatokat végzünk, vagy akár csak gyakorlunk, meg kell győződnünk arról, hogy egyértelműen érti a feladatot, illetve az annak leírásával kapcsolatos fogalmakat, tehát érti, hogy mi a feladat. Sok hiba adódik félreértelmezésből, a gyermek számára ismeretlen, vagy félreértett fogalmakból.

Fontos a külső zajok kizárása, amennyire lehetséges. Éhség, fáradtság, vagy ha ki kell mennie a mosdóba, igencsak megzavarhatják az összpontosítást.

Szintén belső tényező, ha a gyermek fél a kudarctól, emiatt jelentősen romolhat a teljesítménye. Emögött állhat korábbi szidás, amelyet a szívére vett, illetve túl magas elvárások.
Végül, de kiemelten szeretném említeni a dicséret szerepét. Számos kutatásból és tapasztalatból is egyértelműen tudjuk, hogy az elmarasztalás, szidás határozottan rontja a kedvvel és motivációval együtt a teljesítményt is.

Dicsérjük minden feladatnál, ha ront, tudassuk vele, hogy ez még nem a világvége, nem történt tragédia, és legközelebb majd még ügyesebb lesz, de mi nem attól szeretjük, ha hibátlanul dolgozik, hanem őt magáért szeretjük, és ez a legfontosabb.

Forrás: nlcafe.hu