Nemrég új masszázsformát fedeztem fel és próbáltam ki lelkesen, a kínai talpmasszázst.

Miután hosszú évek óta hiába keresem az agyamon a kikapcsoló gombot, rájöttem, jobb lesz, ha a relaxáláshoz inkább külső segítséget kérek. Jó megoldásnak bizonyult a termálvíz, amelyben ülve tökéletesen el tudok bambulni, és hamarosan ráakadtam másik nagy kedvencemre, a talpmasszázsra is. Azóta ha csak tehetem, szakember kezébe adom a lábam, és örömmel kísérletezem a különféle reflexzóna-kezelésekkel. A thai változat, ahol hegyes pálcikákkal döfködték a talpamat, annyira nem jött be, első kellemetlen tapasztalatom óta széles ívben kerülöm, de a levendulásat nagyon szeretem, nemrég Hévízen járva pedig egy újat fedeztem fel, a kínai változatát.

Úgy tűnik, a fájdalmas döfködés és nyomkodás másnak sem nyerte el a tetszését, Eisenschreiberné Tóth Katalin ugyanis, aki a Danubius Health Spa Resort Hévízben kezelésbe vette a lábamat, a saját tapasztalatai alapján változtatott a klasszikus módszeren. Mint elmagyarázta, a módszer célja az ellazítás, a nyugalom megteremtése, nem pedig az, hogy a reflexpontok erős nyomkodásával fájdalmat okozzon. További különbség a hagyományos reflexzóna-kezeléshez képest, bár ez inkább szakmai szempontból lehet érdekes, hogy a kezelést nem a vesék, hanem az idegrendszer zónájával kezdi. Mindehhez a szakmai muníciót saját tapasztalatain túl férjének kínai édesapjától tanulta, aki évekkel ezelőtt érkezett hozzánk és telepedett itt le. Az ajánlások szerint a hagyományos talpreflexzóna-kezelést a távol-keleti szelíd filozófiával kombináló kínai relaxáló talpmasszázs erősen ajánlott egészségmegőrzés céljából és stresszes állapot megszüntetésére, lazító, immunerősítő és méregtelenítő hatása már egyetlen kezelés után is érezhető. A masszázs valóban rendkívül pihentetőnek bizonyult, olyannyira, hogy az asztalon majdnem elaludtam. Most már csak a méregtelenedésre várok.

Forrás: ellemagazin.hu