Lezárult az őrmezői metróvégállomás új intermodális csomópontjának terveire kiírt tervpályázat. A bírálóbizottság értékelése alapján két pályamű is volt, amely teljesítette az elvárásokat.
Javaslatuk alapján a pályázatot követő hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljárásra mindkét pályázót ajánlattételre kérik fel. Az így kiválasztott tervező feladata lesz az intermodális csomópont engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése és az engedélyezés lefolytatása - áll a BKK közleményében.
Eredményt hirdettek az M4-es metró Kelenföldi pályaudvar állomáshoz kapcsolódó, őrmező oldali felszínrendezésre és terminál jellegű autóbusz-pályaudvar létesítésére kiírt építészeti tervpályázati eljárásban. A Fővárosi Önkormányzat, a BKK és a BKV DBR Metró Projekt Igazgatóság kiemelt fontosságú közös projektje ezzel remélhetőleg újabb lépéssel került közelebb a megvalósításhoz.
A pályázatot azzal a céllal írták ki, hogy az őrmezei oldalon létesülő intermodális csomópont beépítésére, a távlati fejlesztési lehetőségeket is mérlegelő tervjavaslatokat kapjanak, melyek kitérnek a kapcsolódó közúthálózat valamint az ingatlanon megvalósuló autóbusz-pályaudvar és P+R parkoló létesítmény részletes terveire is. Az elképzelések szerint a M4 metró beruházáshoz kapcsolódóan Magyarországon elsőként valósul meg olyan, terminál jellegű autóbusz-pályaudvar épület, amelyből közvetlenül történik a felszállás a helyi és helyközi autóbuszokra.
Közel 500 P+R férőhely kerül elhelyezésre a kelenföldi térségben a tervezett autóbusz-pályaudvar területén. A P+R parkolók mellett kialakításra kerülnek rövid idejű várakozást lehetővé tevő ún. K+R megállóhelyek, valamint taxidrosztok.
Az összetett, városépítészeti és közlekedésfejlesztési szempontokat mérlegelő 11 fős bírálóbizottság munkájában Finta Sándor fővárosi főépítész elnökletével és Vitézy Dávid BKK vezérigazgató közreműködése mellett Takács Viktor XI. kerületi főépítész, a Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara, a Magyar Építész Kamara, a Budapesti Építész Kamara továbbá a BKK szakértői vettek részt. A megadott, 2013. március 4-i határidőre 12 pályamű érkezett be, melyek mindegyike eleget tett az előírt szabályossági követelményeknek, így kivétel nélkül érvényesek és elbírálhatók voltak.
Ütemezés terén azok a megoldások nyerték el a bírálóbizottság tetszését, amelyek esetében az első ütemben nem kellett a megerősített tartószerkezet miatt előzetesen többlet költségeket felvállalni. Továbbfejleszthetőség tekintetében a pályázat arra is rámutatott, hogy míg az intermodális csomópont telkének további fejlesztése igencsak feszített területhasználatot eredményez, a MÁV vágányok területe P+R használatra rövid- és hosszútávon egyaránt kedvező lehetőségeket kínál.
A bírálóbizottság értékelése alapján két pályamű is volt, mely főbb elhatározásaiban, részletmegoldásaiban fej-fej mellett haladva, hasonlóan magas színvonalon teljesítette az elvárásokat, és megfelelő kiinduló alapot jelenthet a továbbtervezés során - áll a közleményben. Ennek okán, a bírálóbizottság javaslata szerint a pályázatot követő hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljárásra a továbbtervezésre érdemesnek minősített és a megosztott első helyre rangsorolt pályaművek tervezőit kérik fel ajánlattételre. A két legjobb, a bírálóbizottság által egyenrangú színvonalúnak ítélt terv tehát tovább versenyez a megvalósulásért, immár a tervezési árversenyben. Az így kiválasztott tervező feladata lesz az intermodális csomópont engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése és az engedélyezés lefolytatása.
Nyertes pályázatok:
- I. díj - megosztott (6 millió forint): 1. sorszámú pályamű - MARP-DET-TPTERV konzorcium nevében MARP Kft. (Dévényi Márton, Dévényi Sándor, Gyürki-Kiss Pál, Biri Balázs, Szabó Dávid, Tóth Attila Gábor).
- I. díj - megosztott (6 millió forint): 6. sorszámú pályamű - Mérték Építészeti Stúdió Kft. (Dr. Paulinyi Gergely, Dr. Reith András, Szegő János)
- III. díj (4 millió forint): 3. sorszámú pályamű - T2.a Építésziroda Kft. (Turányi Bence, Andaházy László János, Wettstein Miklós)
Megvételben részesültek egyenként bruttó 1 000 000,- forint díjazás ellenében a következő pályaművek:
- 4. sorszámú pályamű: 4D Építész Stúdió Kft. (Kószó József DLA, Rhorer Ádám)
- 9. sorszámú pályamű: MCXVI - TRENECON COWI konzorcium, MCXVI Építészműterem Kft. (Herczeg László, Keresztes Jenő, Pintér Tamás János, Baranyi-Csaba Katalin, Hajdú Gábor, Újhelyi Katalin, Kolarovszki László)
- 10. sorszámú pályamű: Középülettervező Zrt. (Tima Zoltán, Ernyei Balázs, Németh Tamás, Tölgyesi Kaplony, Szabó Máté, Papp Dóra, Mohácsi Sándor, Beller Roland, Gurubi Imre, Lukács Tamás)
Javaslatuk alapján a pályázatot követő hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljárásra mindkét pályázót ajánlattételre kérik fel. Az így kiválasztott tervező feladata lesz az intermodális csomópont engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése és az engedélyezés lefolytatása - áll a BKK közleményében.
Eredményt hirdettek az M4-es metró Kelenföldi pályaudvar állomáshoz kapcsolódó, őrmező oldali felszínrendezésre és terminál jellegű autóbusz-pályaudvar létesítésére kiírt építészeti tervpályázati eljárásban. A Fővárosi Önkormányzat, a BKK és a BKV DBR Metró Projekt Igazgatóság kiemelt fontosságú közös projektje ezzel remélhetőleg újabb lépéssel került közelebb a megvalósításhoz.
A pályázatot azzal a céllal írták ki, hogy az őrmezei oldalon létesülő intermodális csomópont beépítésére, a távlati fejlesztési lehetőségeket is mérlegelő tervjavaslatokat kapjanak, melyek kitérnek a kapcsolódó közúthálózat valamint az ingatlanon megvalósuló autóbusz-pályaudvar és P+R parkoló létesítmény részletes terveire is. Az elképzelések szerint a M4 metró beruházáshoz kapcsolódóan Magyarországon elsőként valósul meg olyan, terminál jellegű autóbusz-pályaudvar épület, amelyből közvetlenül történik a felszállás a helyi és helyközi autóbuszokra.
Közel 500 P+R férőhely kerül elhelyezésre a kelenföldi térségben a tervezett autóbusz-pályaudvar területén. A P+R parkolók mellett kialakításra kerülnek rövid idejű várakozást lehetővé tevő ún. K+R megállóhelyek, valamint taxidrosztok.
Az összetett, városépítészeti és közlekedésfejlesztési szempontokat mérlegelő 11 fős bírálóbizottság munkájában Finta Sándor fővárosi főépítész elnökletével és Vitézy Dávid BKK vezérigazgató közreműködése mellett Takács Viktor XI. kerületi főépítész, a Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara, a Magyar Építész Kamara, a Budapesti Építész Kamara továbbá a BKK szakértői vettek részt. A megadott, 2013. március 4-i határidőre 12 pályamű érkezett be, melyek mindegyike eleget tett az előírt szabályossági követelményeknek, így kivétel nélkül érvényesek és elbírálhatók voltak.
Ütemezés terén azok a megoldások nyerték el a bírálóbizottság tetszését, amelyek esetében az első ütemben nem kellett a megerősített tartószerkezet miatt előzetesen többlet költségeket felvállalni. Továbbfejleszthetőség tekintetében a pályázat arra is rámutatott, hogy míg az intermodális csomópont telkének további fejlesztése igencsak feszített területhasználatot eredményez, a MÁV vágányok területe P+R használatra rövid- és hosszútávon egyaránt kedvező lehetőségeket kínál.
A bírálóbizottság értékelése alapján két pályamű is volt, mely főbb elhatározásaiban, részletmegoldásaiban fej-fej mellett haladva, hasonlóan magas színvonalon teljesítette az elvárásokat, és megfelelő kiinduló alapot jelenthet a továbbtervezés során - áll a közleményben. Ennek okán, a bírálóbizottság javaslata szerint a pályázatot követő hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljárásra a továbbtervezésre érdemesnek minősített és a megosztott első helyre rangsorolt pályaművek tervezőit kérik fel ajánlattételre. A két legjobb, a bírálóbizottság által egyenrangú színvonalúnak ítélt terv tehát tovább versenyez a megvalósulásért, immár a tervezési árversenyben. Az így kiválasztott tervező feladata lesz az intermodális csomópont engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése és az engedélyezés lefolytatása.
Nyertes pályázatok:
- I. díj - megosztott (6 millió forint): 1. sorszámú pályamű - MARP-DET-TPTERV konzorcium nevében MARP Kft. (Dévényi Márton, Dévényi Sándor, Gyürki-Kiss Pál, Biri Balázs, Szabó Dávid, Tóth Attila Gábor).
- I. díj - megosztott (6 millió forint): 6. sorszámú pályamű - Mérték Építészeti Stúdió Kft. (Dr. Paulinyi Gergely, Dr. Reith András, Szegő János)
- III. díj (4 millió forint): 3. sorszámú pályamű - T2.a Építésziroda Kft. (Turányi Bence, Andaházy László János, Wettstein Miklós)
Megvételben részesültek egyenként bruttó 1 000 000,- forint díjazás ellenében a következő pályaművek:
- 4. sorszámú pályamű: 4D Építész Stúdió Kft. (Kószó József DLA, Rhorer Ádám)
- 9. sorszámú pályamű: MCXVI - TRENECON COWI konzorcium, MCXVI Építészműterem Kft. (Herczeg László, Keresztes Jenő, Pintér Tamás János, Baranyi-Csaba Katalin, Hajdú Gábor, Újhelyi Katalin, Kolarovszki László)
- 10. sorszámú pályamű: Középülettervező Zrt. (Tima Zoltán, Ernyei Balázs, Németh Tamás, Tölgyesi Kaplony, Szabó Máté, Papp Dóra, Mohácsi Sándor, Beller Roland, Gurubi Imre, Lukács Tamás)
0 Megjegyzések