A kecskeméti Mercedes-gyár is megérezheti az uniós tiltást, január
1-től elvileg nem lehetne olyan autót forgalomba hozni, amelyik a
klímaberendezéséhez úgynevezett R134a jelű, az uniós szerint
környezetszennyező gázt használ. A tiltás a Mercedes A-, B-osztályú és a
ferdehátú modelleket érinti, nálunk ezek közül B-osztályú autókat
gyártanak, 2012 márciusa óta már több mint 40 ezer ilyen autó gördült le
a gyártósorról.
Mercedesek a kecskeméti gyártósoronFotó: Ujvári Sándor
"Hosszútávon a CO2-klímaberendezés
fejlesztése mellett döntöttünk, mert ez a jelenleg legbiztonságosabb és
leginkább környezetkímélő megoldás. Jelenleg - mint az autógyártók
nagytöbbsége - továbbra is az R134a gázt használjuk, és mindeközben
tárgyalásokat folytatunk a német és európai hatóságokkal, hogy megoldást
találjunk a jelenlegi helyzetre" - mondták az Indexnek a kecskeméti
gyár sajtóosztályán.
Mint arról korábban beszámoltunk,
egyes modelleket akár be is tilthatnak az EU-ban, Antonio Tajani, az
Európai Bizottság ipar- és vállalkozáspolitikáért felelős tagja már
kötelezettségszegési eljárást is kilátásba Németországgal szemben, ha
lehetővé teszi, hogy a betiltott gázzal működő légkondicionálókkal
felszerelt autók kerüljenek forgalomba. "Nincs felmentés, nincs haladék,
aki ilyen gázt használ, az megsérti a törvényt" - jelentette ki Tajani.
A Daimler azza védekezik, hogy a jelenleg
használt technológia biztonságosabb, mint más megoldások, a német
kormány mindeközben azt kérte a bizottságtól, hogy egy évvel, 2013
végéig tolja ki a tilalom életbe léptetését, hogy az esetleges
biztonsági aggályokat tanulmányozni lehessen. Chris Davies brit európai
parlamenti (EP) képviselő szerint ugyanakkor a cég csak spórolni akar,
autónként 20 dollár többletköltséget jelentene a gáz cseréje.
A gáz betiltásával kapcsolatos irányelvet már
2006-ban elfogadták, és eredetileg 2011. január 1-jén kellett volna
hatályba lépnie, az autógyártók viszont két év haladékot kaptak, hogy
fel tudjanak készülni az átállásra.
Forrás: index.hu
0 Megjegyzések