A legvégső esetben a pedagógus-minősítés a tanárokat kirúgását is eredményzeheti.
A következő tanévtől három "kitüntetett" szakértői szerep különül el a köznevelésben – jelentette be Hoffmann Rózsa. Szakértőnek azok jelentkezhetnek, akik legalább 10 éves gyakorlat és ajánlások alapján felkerülnek az országos szakértői névjegyzékre, elvégzik a számukra az Oktatáskutató Intézet vagy az Oktatási Hivatal által szervezett képzést, és részt vesznek később is olyan továbbképzéseken, amelyek "frissen tartja tudásukat".
A köznevelési államtitkár elsőként a szaktanácsadói, tantárgygondozói szerepet emelte ki. A szaktanácsadók, tantárgygondozók a pedagógusok munkáját segítik tanácsokkal, például hogy a Nemzeti alaptanterv vagy a kerettantervek egyik vagy másik új elemét hogyan érdemes tanítani. Óriási az érdeklődés ez iránt a pedagógustársadalomban, a szaktanácsadói keret 800-as létszámára mintegy ötezren jelentkeztek .
A szakértők második körébe a tanfelügyelők tartoznak, akik az ellenőrző munkát végzik majd, országosan egységes szempontrendszer alapján - jelezte. A cél a jó gyakorlatok feltárása, erősítése, és nem az, hogy szelektáljanak a pedagógusok között - emelte ki Hoffmann Rózsa.
A harmadik kör a minősítésben résztvevőkből áll, akik a pedagógus-életpályamodell keretében értékelnek majd. Ennek során határoznak arról, hogy valaki adott esetben magasabb pedagógusi és bérkategóriába kerülhet-e. A minősítés két alkalommal kötelező jelleggel történik majd.
Az államtitkár jelezte: ha nagyon alkalmatlannak találják a pedagógust, és ezt a háromtagú szakértői bizottság is kimondja, akkor el kell bocsátani. Ez azonban a végső és "legnegatívabb megoldás" - tette hozzá. Az a cél, hogy a pedagógiai munka színvonala magasabb legyen, és a hibák minimálisra csökkenjenek - hangsúlyozta Hoffmann Rózsa.
0 Megjegyzések