Goromba munkatársakra panaszkodnak az amerikai McDonald's vevői, a vezetőség általános mosolykampányt tervez. A cég növekedése az utóbbi időben megtorpant.
Egyre több panasz érkezik a McDonald's goromba alkalmazottjaira, ezért az amerikai vállalat vezetői a barátságos ügyfélkiszolgálást tették meg a következő évek egyik prioritásának - írta a Wall Street Journal amerikai üzleti lap internetes kiadása.
Az újság szerint a gyorsétteremlánc központja nemrég online prezentációt tartott a franchise-hálózat tagjainak, és az anyagban egyebek mellett az szerepelt, hogy minden ötödik ügyfélpanasz az alkalmazottak faragatlan viselkedését kifogásolja.
Az összefoglaló egy másik megállapítása szerint az utóbbi hat hónapban jelentősen megszaporodtak a kiszolgálás gyorsaságát érintő panaszok is, sőt a vásárlók egyenesen "kaotikusnak" találják a szolgáltatást. A cikkből nem egyértelmű, de valószínű, hogy mindez elsősorban az amerikai éttermekre vonatkozik.
A panaszok számának növekedését egyes franchise-vállalkozások azzal magyarázzák, hogy az ügyfelek több csatornán adhatnak visszajelzést, mint korábban. Lehet azonban szerepe a munkaerő rendkívül gyors cserélődésének is: egy 2010-es felmérés szerint az Egyesült Államokban az éves alkalmazotti fluktuáció aránya eléri a 60 százalékot.
A cég jól vészelte át a válságot, de tavaly októberben kilenc éve először fordult elő, hogy a legalább egy éve működő éttermek forgalma havi összevetésben visszaesést mutatott. A cég eredménye ráadásul az elmúlt két negyedévben egyaránt alulmúlta az elemzői várakozásokat.
Egyre több panasz érkezik a McDonald's goromba alkalmazottjaira, ezért az amerikai vállalat vezetői a barátságos ügyfélkiszolgálást tették meg a következő évek egyik prioritásának - írta a Wall Street Journal amerikai üzleti lap internetes kiadása.
Az újság szerint a gyorsétteremlánc központja nemrég online prezentációt tartott a franchise-hálózat tagjainak, és az anyagban egyebek mellett az szerepelt, hogy minden ötödik ügyfélpanasz az alkalmazottak faragatlan viselkedését kifogásolja.
Az összefoglaló egy másik megállapítása szerint az utóbbi hat hónapban jelentősen megszaporodtak a kiszolgálás gyorsaságát érintő panaszok is, sőt a vásárlók egyenesen "kaotikusnak" találják a szolgáltatást. A cikkből nem egyértelmű, de valószínű, hogy mindez elsősorban az amerikai éttermekre vonatkozik.
A panaszok számának növekedését egyes franchise-vállalkozások azzal magyarázzák, hogy az ügyfelek több csatornán adhatnak visszajelzést, mint korábban. Lehet azonban szerepe a munkaerő rendkívül gyors cserélődésének is: egy 2010-es felmérés szerint az Egyesült Államokban az éves alkalmazotti fluktuáció aránya eléri a 60 százalékot.
A cég jól vészelte át a válságot, de tavaly októberben kilenc éve először fordult elő, hogy a legalább egy éve működő éttermek forgalma havi összevetésben visszaesést mutatott. A cég eredménye ráadásul az elmúlt két negyedévben egyaránt alulmúlta az elemzői várakozásokat.
0 Megjegyzések