A hosszú téli napokon isteni csemege a befőtt, azonban érteni kell a módját, hogyan tartósítsuk a gyümölcsöket ily módon.

Íme néhány ötlet Donnáktól, Donnáknak:

„Igaz, hogy én mostanában inkább fagyasztva tárolom a gyümölcsöt, de a befőzésnél nekem a dunsztolás vált be. Még pedig úgy, hogy a fazékba tett üvegeket addig melegítem míg az üvegekben belül nem kezd gyöngyözni a lé. Akkor leveszem a tűzről és hagyom a vízben kihűlni a befőttet. Csak azután teszem a helyükre. Nekem még van 2010-es cseresznye befőttem és nem puhult le !!!”

„Mivel panelban lakom, és nincs hűvös kamrám, a készen kapható befőtt tartósítót használom. Gyors, egyszerű, és nem kell dunsztolni. Lekvárokhoz dzsemfixet használok, és az is nagyon gyors és takarékos. Soha nem romlik el se a befőtt, se a lekvár.”

„Én fagyasztom az ételeket.”

„Tisztaság és érett termések. Nátrium-benzoikum.”

„Uborkára forrón öntöm a tartósítószeres ecetes levet, majd száraz dunszt a hűtőtáskában.”

„Soha ne használj mesterséges tartósitószert, így szalicilt! Lehet hogy, gyorsabb elrakni, de az méreg és a szervezetbe kerülve, nehezebb "kiüríteni " később!!!”

„Befőzésnél senkit nem engedek a közelembe. Persze, kivétel a gyümölcsök hámozása, magtalanítása. A mosásokat én végzem. Az üvegeket tisztán tárolom, ennek ellenére befőzésnél mindig három vízben mosom. Mosószeres, sima öblítő és nátrium-benzonátos (lehet szalicil) öblítő. Persze, ezek mind jó meleg vizek és lefelé fordítva az üvegeket hagyom kiszáradni. Nem szabad törölni. A szirupot megfőzöm, (Egy gyümölcscsel megrakott üveget megtöltök vízzel és üvegenként 3 evőkanál cukrot számolok, pici szelet citromhéj és egy szem szegfűszeg üvegenként, amit a gyümölcscsel megrakott üvegbe teszek.)  Csak addig melegítem, míg a cukor elolvad. Ezzel feltöltöm az üvegeket, hogy teljesen ellepje a gyümölcsöt (mert ha a léből kilátszik a gyümölcs, megbarnul), ekkor teszem bele a pici (fél fogpiszkálónyi)  citromhéjat, 1 szegfűszeget és icipici tartósítót. Egy késhegynyi legalább 5 - 6 üvegre elég. A lényeg, a jól kidunsztolás. Már évek óta sütőben dunsztolom, majd száraz dunsztba teszem. Ilyen módszerrel nagyon sok gyümölcsöt lehet egyszerre elrakni. (Én 50-et szoktam) Óvatosan, forrástól számítva 20 perc. Persze, lehet tartósítószer nélkül is elrakni, de akkor másnap a dunsztolást meg kell ismételni. Így teljesen csírátlanítva lesz. Nekem eddig még nem romlott meg befőttem, kivéve, ha a teteje nem volt rendesen rárakva.
Jó munkát és sok sikert a befőzéshez minden kedves Donnázónak!”

„Ami egyszer nem sikerül...nos...olyat többet nem teszek el..fő az önbizalom...így minden jól sikerül....javaslom másnak is...”

„Kidunsztolom meg rakok a tetejére szalicilt nekem még így soha nem romlott meg!”

„Szörpöt elkészítem, fél literes kis üvegekbe töltöm, s fagyasztóládába teszem. Most ezzel próbálkozom, s nem kell semmiféle tartósítószert használni.
Még régebben olvastam, hogy szintén tartósítószer nélkül tehetünk el befőttet, lekvárt, paradicsomot,ha az üveg tetejére celofánt teszünk, arra szórjuk a tartósítószert,s ezután még egy réteggel lezárjuk az üveget. Nekem így nem romlottak meg, amiket eltettem.”

„A savanyúságot mindig hordóba rakom el vagy vödörbe, és nem romlik meg soha igaz, hogy rakok bele nátrium-benzoátot, valamint borként, az előnye az, hogy bármikor lehet beletenni bármit folyamatosan, viszont van két titok amit be kell tartani és pedig az, hogy nem szabad kézzel valamint fém dologgal belenyúlni, hanem csak műanyag valamint fa tárgyal lehet csak.”

Forrás: donna.hu