A budapesti MOM Kulturális Központban - más művek mellett - ősbemutatóként játssza el Last Message című darabját péntek este a Vukán Trió.

A Vukán György (zongora), Pecek Lakatos Krisztián (bőgő) és Balázs Elemér (dob) által alkotott formáció megszólaltatja a Stormot is, amely Shakespeare Vihar című drámájához készült, és 2012-ben a Gyulai Várszínházban hangzott fel a trió koncertjén.

"Életem nehéz és szomorú pillanatában alkottam meg a Last Message-et. Leültem a zongorához és ez a zene került ki a kezem alól, úgy gondoltam, legyen az a címe: utolsó üzenet. Jó és rossz egyformán, hogy egy mű megszületéséhez ilyen pillanatnak kell előállni, valamilyen veszteségnek, fájdalomnak. Sajnos a művészethez szenvedés kell. Nagyon rossz, hogy így van, de szerintem a szenvedés az egyedüli, amitől az ember úgy érzi, mondanivalója van mások számára. Amikor meghalt az anyám, öt évig naplót írtam. Ki kell írni magunkból a fájdalmat - ilyen szempontból a művészet kommunikáció. A muzsika gyönyörű lett, elégedett vagyok. Azóta már megírtam az Encore - Újra című kompozíciót is"- mondta Vukán György zongoraművész, zeneszerző csütörtökön az MTI-nek.

A Kossuth-díjas Vukán György - aki a XII. kerület díszpolgára - a mai magyar dzsessz világának egyik legsokoldalúbb muzsikusa. Egyike volt azoknak, akik a dzsessz művészi előadásmódját megalapozták a magyar zenei világban.

A trió bőgőse, Pecek Lakatos Krisztián fiatal kora ellenére nagy szakmai elismerésnek örvend, Balázs Elemért pedig az ország egyik legjobb dobosának tartják.