Várhatóan áprilisban dönt csak a Fővárosi Közgyűlés a szerdai ülésnapon megtárgyalt, a taxiszolgáltatás feltételeit tartalmazó rendeletről.
(MTI) - Tarlós István főpolgármester javaslatára a közgyűlés egyhangúlag elfogadott határozata szerint az előterjesztést megtárgyalták, de a további egyeztetések és a beérkezett vélemények, álláspontok tanulmányozása miatt csak áprilisban dönthet majd a javaslat elfogadásáról a közgyűlés. Addig egy újabb, széles körű egyeztetést is tartanak a kérdésben.
A vitában Molnár Gyula (MSZP) megismételte a közgyűlés előtti sajtótájékoztatón általa elmondottakat: azt hangsúlyozta, hogy a megfogalmazott célokat az előterjesztéssel nem lehet elérni. Horváth Csaba (MSZP) ehhez annyit tett hozzá: figyelmen kívül hagyják a piac és a verseny szabályait.
Szabó György (Jobbik) arra a módosító javaslatára hívta fel a figyelmét, amely szerint a hibrid meghajtású járműveket teljesítmény-korlátozás nélkül használhatnák.
György István főpolgármester-helyettes azt hangsúlyozta, hogy olyan rendeletet nem tudnak majd alkotni, amelyik minden szereplőnek megfelel. Hozzátette: olyan szabályozást szeretnének, amely Budapest és az utasok érdekeit szolgálja.
Horváth Csaba, az RT5 Taxi Holding Kft. ügyvezetője azt mondta, kevesebb mint tíz hónapot kaptak nagyon nagy költséggel járó beruházások végrehajtására, de arról nincs hatástanulmány, hogy ez megtérül-e. Azt kérte a képviselőktől, hogy a rendeletalkotáskor vegyék figyelembe a piaci és a gazdasági helyzetet.
Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke a közgyűlésben azt mondta, a taxisok 45 százaléka a liberalizált piacon, az árversenyben már tönkre ment, ezt a problémát megoldhatná a rögzített hatósági ár. A rendelet a szolgáltatás színvonalát biztosítandó garanciákat is tartalmaz és a javaslat elfogadását kérte.
A beterjesztett javaslat bevezeti a fix tarifát, amely 450 forintos alapdíjat, 280 forintos kilométerdíjat és 70 forintos percdíjat állapít meg. Ez a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, érdekképviseletek és fuvarszervező társaságok közös konszenzusos javaslata.
A rendelettervezet szerint csak olyan autóval lehet taxizni, amely a gyártási év alapján tíz évnél fiatalabb. Egyebek mellett meghatározzák az autó teljesítményét, a külsejét, a kötelezően megjelenítendő információkat a karosszérián, az ablakokon. A járművekben a dohányzást tiltja a rendelettervezet, és kötelezően előírja a bankkártyás fizetés biztosítását, reklámot pedig csak a hátsó lökhárítón lehet elhelyezni.
(MTI) - Tarlós István főpolgármester javaslatára a közgyűlés egyhangúlag elfogadott határozata szerint az előterjesztést megtárgyalták, de a további egyeztetések és a beérkezett vélemények, álláspontok tanulmányozása miatt csak áprilisban dönthet majd a javaslat elfogadásáról a közgyűlés. Addig egy újabb, széles körű egyeztetést is tartanak a kérdésben.
A vitában Molnár Gyula (MSZP) megismételte a közgyűlés előtti sajtótájékoztatón általa elmondottakat: azt hangsúlyozta, hogy a megfogalmazott célokat az előterjesztéssel nem lehet elérni. Horváth Csaba (MSZP) ehhez annyit tett hozzá: figyelmen kívül hagyják a piac és a verseny szabályait.
Szabó György (Jobbik) arra a módosító javaslatára hívta fel a figyelmét, amely szerint a hibrid meghajtású járműveket teljesítmény-korlátozás nélkül használhatnák.
György István főpolgármester-helyettes azt hangsúlyozta, hogy olyan rendeletet nem tudnak majd alkotni, amelyik minden szereplőnek megfelel. Hozzátette: olyan szabályozást szeretnének, amely Budapest és az utasok érdekeit szolgálja.
Horváth Csaba, az RT5 Taxi Holding Kft. ügyvezetője azt mondta, kevesebb mint tíz hónapot kaptak nagyon nagy költséggel járó beruházások végrehajtására, de arról nincs hatástanulmány, hogy ez megtérül-e. Azt kérte a képviselőktől, hogy a rendeletalkotáskor vegyék figyelembe a piaci és a gazdasági helyzetet.
Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke a közgyűlésben azt mondta, a taxisok 45 százaléka a liberalizált piacon, az árversenyben már tönkre ment, ezt a problémát megoldhatná a rögzített hatósági ár. A rendelet a szolgáltatás színvonalát biztosítandó garanciákat is tartalmaz és a javaslat elfogadását kérte.
A beterjesztett javaslat bevezeti a fix tarifát, amely 450 forintos alapdíjat, 280 forintos kilométerdíjat és 70 forintos percdíjat állapít meg. Ez a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, érdekképviseletek és fuvarszervező társaságok közös konszenzusos javaslata.
A rendelettervezet szerint csak olyan autóval lehet taxizni, amely a gyártási év alapján tíz évnél fiatalabb. Egyebek mellett meghatározzák az autó teljesítményét, a külsejét, a kötelezően megjelenítendő információkat a karosszérián, az ablakokon. A járművekben a dohányzást tiltja a rendelettervezet, és kötelezően előírja a bankkártyás fizetés biztosítását, reklámot pedig csak a hátsó lökhárítón lehet elhelyezni.
0 Megjegyzések