A 7. helyről induló finn úgy győzött az évadnyitón Fernando Alonso és Sebastian Vettel előtt, hogy a verseny vége előtt két körrel még a leggyorsabb kört is megfutotta. Az időmérőn domináló Red Bull és a Mercedes a futamon visszaesett.



Bevált Kimi Räikkönennek a két kerékcserés taktika az Ausztrál Nagydíjon, nagyrészt ennek köszönhetően nyerte meg az év első versenyét. A Lotus pilótája csak a 7. rajthelyet szerezte meg az időmérőn, de azzal, hogy az élmezőny többi tagjánál eggyel kevesebbszer járt a bokszban, át tudta ugrani az időmérőn domináló Red Bullokat és a sokat fejlődő Ferrarikat.

A finn ráadásul jól tudta kímélni a gumikat, amit bizonyít, hogy két körrel a cél előtt a leggyorsabb kört is megfutotta nem éppen friss abroncsain. "Éreztem, hogy jó versenyem lehet" - értékelt a dobogón tartott interjún. "Egész hétvégén jó volt az autóm, a gumikkal sem voltak zűrök." Hozzátette, ezt érezte karrierje egyik legkönnyebb győzelmének.

Hamar kiderült, hogy a pole pozíciót könnyedén bezsebelő Sebastian Vettel ezúttal nem lóg meg riválisaitól, a jó rajta után nem tudta leszakítani üldözőit. A 2. és 3. helyre előrelépő Ferrarik - Räikkönennel együtt - hamar utolérték a Red Bullt, melyek közül a táv első felében Felipe Massa haladt előrébb. Fernando Alonso azonban a 20. körben a bokszkiállások második hullámát hamarabb kezdte, mint az előtte lévők, így az elévágással csapattársát, valamint Vettel is meg tudta előzni.

Ezután Räikkönen után eredt, és noha utolsó etapjának kezdetére a frissebb Pirelliken 4-5 másodpercre lefaragta a hátrányát, utána megint lemaradt a Lotustól. Vettelt közben biztos távolságra leszakította. A címvédő elismerte, a pole-ból indulva természetesen nyerni akart, de összességében elégedett volt a mai nappal.

A 4. helyen Massa ért célba, így a Ferrari közel három év után először az első helyet foglalta el a konstruktőri bajnokságban.

Úgy tűnt, hogy a nap meglepetésembere, Adrian Sutil megszerezheti az 5. helyet a Force Indiával, ám kifogott rajta, hogy a 46. körben megejtett utolsó bokszkiállásánál kénytelen volt megkapni az erőteljesen szemcsésedő szuperlágy gumikat, így Lewis Hamilton és a második pozícióból pocsékul rajtoló Mark Webber is lehagyta az utolsó körökben.

Sutil életében először az élen is állt F1-es futamon, miközben maga mögött tartotta Vettelt és a Ferrarikat. Végül meg kellett elégednie a 7. hellyel, nem sokkal csapattársa, Paul di Resta előtt szelte át a célvonalat. "Nem is lehetett volna jobb a kezdés. Ez mutatja, hogy bármi lehetséges, ha hiszünk benne" - mondta a Sky Sportsnak az egy szezont kihagyó német. Sutil érezte, előny volt neki, hogy a mezőny többségével ellentétben a közepes keménységű gumikon rajtolt, viszont amikor megkapta a szuperlágy keveréket, 2 kör után nagyon visszaesett a tempója, és csak sokára tért vissza elfogadható szintre.

A McLaren a várakozásoknak megfelelően szenvedett, Jenson Button révén mindössze két pontot gyűjtött. "Nem voltunk gyorsak, de legalább helyes döntéseket hoztunk" - nyilatkozta a Sky Sportsnak. "Sokat kell dolgoznunk, hogy előrébb lépjünk." Csapattársa, Sergio Pérez keményen támadott az utolsó pontért, a lotusos Romain Grosjean azonban állta a sarat, és egyébként senkivel sem keveredett balhéba.

Az 58 körös futamot négyen nem fejezték be - Nico Hülkenberg el sem kezdhette, ugyanis a Sauber még a rajt előtt fél órával meghibásodást észlelt az autó üzemanyag-ellátó rendszerében, ezért a német a rajtrácsra sem állt fel. A 25. körben Pastor Maldonado egy vezetői hiba miatt esett ki, a célegyenes végi kanyarnál pördült a bukótérbe, miután a féktávon ráhajtott a fűre. Nico Rosberg, aki a táv nagy részében Hamiltont követte, elektromos hiba következtében állt ki, míg a negyedik kieső a szintén műszaki hibát szenvedő Daniel Ricciardo volt. Neki a kipufogója repedt meg.