A címvédő Sebastian Vettel nyerte a 2013-as idény második versenyét, a Maláj Nagydíjat. Ez a győzelem azonban nem volt sétagalopp.
Az előző héten az Ausztrál Nagydíjjal megkezdőtött a 2013-as Forma-1-es világbajnokság: a finn Kimi Raikkönent intették le először az idénynyitón. A csapatok ezt követően rögtön átutaztak Malajziába, hiszen ezen a hétvégén már a második futam következett.
A sepangi aszfaltcsík meglehetősen vizes volt a rajtnál, de ez nem akadályozta meg abban a címvédő Sebastian Vettelt, hogy nagyon simán eljöjjön, és azonnal nagy előnyt szerezzen. Mögötte a második, harmadik helyen a két Ferrari haladt, Fernando Alonso volt előrébb, de szinte azonnal megérkezett a nyakukra a remekül rajtoló Mark Webber.
Az első körben az ausztrál és a spanyol komoly csatát vívott a második helyért, de a Ferrarit megviselte a harc, hiszen közvetlenül a rajt után megsérült az első szárnya. Alonso mégsem állt ki a boxba, és ez megbosszulta magát, a tavalyi vb-második a célegyenesben begyűrte maga alá az elemet, kisodródott és a kavicságyban állt meg, vagyis kiesett. Ekkor Vettel, Webber, Massa, Rosberg, Button volt a sorrend.
Mindenki intermediate gumikon rajtolt, de Vettel a 6. körben úgy gondolta, itt az ideje, hogy feltegye a slick abroncsokat. Őt Massa követte a boxban. Közben Webber a versenymérnöke azt mondta a rádión, hogy az ausztrál maradjon kint, ugyanis még sok helyen vizes a pálya.
A nap legmókásabb jelenete az volt, ahogy a 8. körben Lewis Hamilton kijött a boxba, és a McLarenhez állt be, megszokásból. A wokingiak szerelői integettek neki, "Lewis, te már nem itt versenyzel, menj tovább", a 2008-as világbajnok pedig kapcsolt, és továbbállt. Közben Vergne és Pic egymást törte össze a boxban.
Webber, Vettel, Hamilton, Rosberg, Button, Hülkenberg, Massa volt a sorrend 14, kör után, míg Raikkönen és Perez a 9. helyért harcolt, végül a finn a célegyenes végén, a DRS segítségével előrébb lépett.
A kemény keverékeket a Red Bull nagyon ette, tíz körrel a felrakásuk után Webbernek és Vettelnek is erősen szemcsésedett az abroncs, így a 20. körben az ausztrál feltette a közepeseket, míg a bajnok továbbra is a keményet kapta meg.
A két Force India - Sutil és Di Resta - versenyének tulajdonképpen a boxban volt vége: mindkét autó bal első kerekével akadtak gondok, ugyanis nem tudták levenni őket, így körhátrányba került a két pilóta.
Féltávnál Webber és Vettel harcolt az első helyért, mögöttük Hamilton, Rosberg, Button és Massa figyelte a két Red Bull csatáját, de a címvédő visszavett a tempóból, hogy a gumikat kímélje.
A 31. körben Hamilton jó helyre állt ki, megkapta a kemény keveréket, de a boxutca bejáratánál majdnem belerohant Vettelbe.
A német pilóta egyébként pozíciókat vesztett a kerékcserénél, csak a negyedik helyre tért vissza, ráadásul megkapta a nyakára Rosberget is. A 34. körben Button haladt az élen, mivel a McLarennél eggyel kevesebb kiállást terveztek, de a célegyenes végén Webber megelőzte. Két körrel később Button bejött a boxba, de elrontották a kiállást, hiszen a jobb első kereket nem tették fel rendesen, miközben kiengedték a britet, aki így pár méterrel később megállt. Végül meghúzták rendesen a kerékanyát, de Button körhátrányba került.
Vettel a 39. kör elején megelőzte Hamiltont, így megint a két Red Bull állt az élen. Hamilton három körrel később pedig még egy helyet visszacsúszott az utolsó boxkiállást követően, de a harmadik pozíciót később visszavette Rosbergtől.
A 44. körben Webber letudta az utolsó kerékcserét is, és épp Vettel elé ért vissza a pályára. A címvédő szinte csak centikre volt csapattársától, de nem tudta maga mögé utasítani az ausztrált. Közben a harmadik helyért a két Mercedes csatázott egymással: előbb Rosberg előzött, majd Hamilton visszavette pozícióját.
A 46. körben egymást előzgette a két Red Bull, meglehetősen keményen, harcosan, végül Vettel agresszív manővereinek köszönhetően megszerezte az első helyet. Christian Horner azonnal rá is szólt a háromszoros világbajnokra rádión, hogy ez butaság volt. Eközben Raikkönen szép lassan feljött a hetedik helyre.
Vettel az utolsó körökben meglépett Webbertől, Rosbergre pedig rászóltak, hogy ne előzze meg Hamiltont, így végül kettős Red Bull győzelemmel ért véget a Maláj Nagydíj. A harmadik Lewis Hamilton lett.
A vb-pontversenyben két futam után Vettel mögött az ezúttal hetedikként záró Räikkönen lett a második, Webber pedig a harmadik. A szezon április 14-én, a Kínai Nagydíjjal folytatódik.
Eredmények - Maláj Nagydíj
1. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 1:38:56.681 óra
2. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 4.2 másodperc hátrány
3. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 12.1 mp h.
4. Nico Rosberg (német, Mercedes) 12.6 mp h.
5. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 25.6 mp h.
6. Romain Grosjean (francia, Lotus) 35.5 mp h.
7. Kimi Räikkönen (finn, Lotus) 48.4 mp h.
8. Nico Hülkenberg (német, Sauber) 53.0 mp h.
9. Sergio Perez (mexikói, McLaren) 1:12.3 perc h.
10. Jean-Eric Vergne (francia, Toro Rosso) 1:27.1 p h.
11. Valtteri Bottas (finn, Williams) 1:28.6 p h.
12. Esteban Gutiérrez (mexikói, Sauber) 1 kör hátrány
13. Jules Bianchi (francia, Marussia) 1 kör h.
14. Charles Pic (francia, Caterham) 1 kör h.
15. Giedo van der Garde (holland, Caterham) 1 kör h.
16. Max Chilton (brit, Marussia) 2 kör h.
17. Jenson Button (brit, McLaren) 3 kör h.
18. Daniel Ricciardo (ausztrál, Toro Rosso) 5 kör h.
A vb állása: 1. Sebastian Vettel (40 pont), 2. Kimi Raikkönen (31), 3. Mark Webber (26), 4. Lewis Hamilton (25), 5. Felipe Massa (22), 6. Fernando Alonso (18).
A díjátadó előtt Webber hozzá se szólt Vettelhez, végül az ausztrál ironikusan megköszönte a versenyt csapattársának. A Mercedesnél ugyanez volt a helyzet, Rosberg illendőségből gratulált Hamiltonnak, pedig a német többször is megelőzhette volna a csapat friss igazolásást, de csapatutasításra nem tehette meg.
Az előző héten az Ausztrál Nagydíjjal megkezdőtött a 2013-as Forma-1-es világbajnokság: a finn Kimi Raikkönent intették le először az idénynyitón. A csapatok ezt követően rögtön átutaztak Malajziába, hiszen ezen a hétvégén már a második futam következett.
A sepangi aszfaltcsík meglehetősen vizes volt a rajtnál, de ez nem akadályozta meg abban a címvédő Sebastian Vettelt, hogy nagyon simán eljöjjön, és azonnal nagy előnyt szerezzen. Mögötte a második, harmadik helyen a két Ferrari haladt, Fernando Alonso volt előrébb, de szinte azonnal megérkezett a nyakukra a remekül rajtoló Mark Webber.
Az első körben az ausztrál és a spanyol komoly csatát vívott a második helyért, de a Ferrarit megviselte a harc, hiszen közvetlenül a rajt után megsérült az első szárnya. Alonso mégsem állt ki a boxba, és ez megbosszulta magát, a tavalyi vb-második a célegyenesben begyűrte maga alá az elemet, kisodródott és a kavicságyban állt meg, vagyis kiesett. Ekkor Vettel, Webber, Massa, Rosberg, Button volt a sorrend.
Mindenki intermediate gumikon rajtolt, de Vettel a 6. körben úgy gondolta, itt az ideje, hogy feltegye a slick abroncsokat. Őt Massa követte a boxban. Közben Webber a versenymérnöke azt mondta a rádión, hogy az ausztrál maradjon kint, ugyanis még sok helyen vizes a pálya.
A nap legmókásabb jelenete az volt, ahogy a 8. körben Lewis Hamilton kijött a boxba, és a McLarenhez állt be, megszokásból. A wokingiak szerelői integettek neki, "Lewis, te már nem itt versenyzel, menj tovább", a 2008-as világbajnok pedig kapcsolt, és továbbállt. Közben Vergne és Pic egymást törte össze a boxban.
Webber, Vettel, Hamilton, Rosberg, Button, Hülkenberg, Massa volt a sorrend 14, kör után, míg Raikkönen és Perez a 9. helyért harcolt, végül a finn a célegyenes végén, a DRS segítségével előrébb lépett.
A kemény keverékeket a Red Bull nagyon ette, tíz körrel a felrakásuk után Webbernek és Vettelnek is erősen szemcsésedett az abroncs, így a 20. körben az ausztrál feltette a közepeseket, míg a bajnok továbbra is a keményet kapta meg.
A két Force India - Sutil és Di Resta - versenyének tulajdonképpen a boxban volt vége: mindkét autó bal első kerekével akadtak gondok, ugyanis nem tudták levenni őket, így körhátrányba került a két pilóta.
Féltávnál Webber és Vettel harcolt az első helyért, mögöttük Hamilton, Rosberg, Button és Massa figyelte a két Red Bull csatáját, de a címvédő visszavett a tempóból, hogy a gumikat kímélje.
A 31. körben Hamilton jó helyre állt ki, megkapta a kemény keveréket, de a boxutca bejáratánál majdnem belerohant Vettelbe.
A német pilóta egyébként pozíciókat vesztett a kerékcserénél, csak a negyedik helyre tért vissza, ráadásul megkapta a nyakára Rosberget is. A 34. körben Button haladt az élen, mivel a McLarennél eggyel kevesebb kiállást terveztek, de a célegyenes végén Webber megelőzte. Két körrel később Button bejött a boxba, de elrontották a kiállást, hiszen a jobb első kereket nem tették fel rendesen, miközben kiengedték a britet, aki így pár méterrel később megállt. Végül meghúzták rendesen a kerékanyát, de Button körhátrányba került.
Vettel a 39. kör elején megelőzte Hamiltont, így megint a két Red Bull állt az élen. Hamilton három körrel később pedig még egy helyet visszacsúszott az utolsó boxkiállást követően, de a harmadik pozíciót később visszavette Rosbergtől.
A 44. körben Webber letudta az utolsó kerékcserét is, és épp Vettel elé ért vissza a pályára. A címvédő szinte csak centikre volt csapattársától, de nem tudta maga mögé utasítani az ausztrált. Közben a harmadik helyért a két Mercedes csatázott egymással: előbb Rosberg előzött, majd Hamilton visszavette pozícióját.
A 46. körben egymást előzgette a két Red Bull, meglehetősen keményen, harcosan, végül Vettel agresszív manővereinek köszönhetően megszerezte az első helyet. Christian Horner azonnal rá is szólt a háromszoros világbajnokra rádión, hogy ez butaság volt. Eközben Raikkönen szép lassan feljött a hetedik helyre.
Vettel az utolsó körökben meglépett Webbertől, Rosbergre pedig rászóltak, hogy ne előzze meg Hamiltont, így végül kettős Red Bull győzelemmel ért véget a Maláj Nagydíj. A harmadik Lewis Hamilton lett.
A vb-pontversenyben két futam után Vettel mögött az ezúttal hetedikként záró Räikkönen lett a második, Webber pedig a harmadik. A szezon április 14-én, a Kínai Nagydíjjal folytatódik.
Eredmények - Maláj Nagydíj
1. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 1:38:56.681 óra
2. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 4.2 másodperc hátrány
3. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 12.1 mp h.
4. Nico Rosberg (német, Mercedes) 12.6 mp h.
5. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 25.6 mp h.
6. Romain Grosjean (francia, Lotus) 35.5 mp h.
7. Kimi Räikkönen (finn, Lotus) 48.4 mp h.
8. Nico Hülkenberg (német, Sauber) 53.0 mp h.
9. Sergio Perez (mexikói, McLaren) 1:12.3 perc h.
10. Jean-Eric Vergne (francia, Toro Rosso) 1:27.1 p h.
11. Valtteri Bottas (finn, Williams) 1:28.6 p h.
12. Esteban Gutiérrez (mexikói, Sauber) 1 kör hátrány
13. Jules Bianchi (francia, Marussia) 1 kör h.
14. Charles Pic (francia, Caterham) 1 kör h.
15. Giedo van der Garde (holland, Caterham) 1 kör h.
16. Max Chilton (brit, Marussia) 2 kör h.
17. Jenson Button (brit, McLaren) 3 kör h.
18. Daniel Ricciardo (ausztrál, Toro Rosso) 5 kör h.
A vb állása: 1. Sebastian Vettel (40 pont), 2. Kimi Raikkönen (31), 3. Mark Webber (26), 4. Lewis Hamilton (25), 5. Felipe Massa (22), 6. Fernando Alonso (18).
A díjátadó előtt Webber hozzá se szólt Vettelhez, végül az ausztrál ironikusan megköszönte a versenyt csapattársának. A Mercedesnél ugyanez volt a helyzet, Rosberg illendőségből gratulált Hamiltonnak, pedig a német többször is megelőzhette volna a csapat friss igazolásást, de csapatutasításra nem tehette meg.
0 Megjegyzések