Mark Webber ügynöke, Flavio Briatore szerint az ausztrálnak ott kell hagynia a Red Bullt. Az olasz Christian Hornert is élesen bírálta.
Az egykori Benetton- és Renault-főnök, a simlisségéről is ismert Flavio Briatore is megszólalt a Red Bull vasárnapi csapatutasításos balhéja kapcsán. Az olasz személyesn is érintett, hiszen – áttételekkel, de – végső soron Fernando Alonso mellett ő menedzseli Mark Webbert is. Természetesen igen sötéten festette le a helyzetet.
„Azt hiszem, a kapcsolatnak teljesen vége. Már ezelőtt is csak formális volt a viszony a két Red Bull-pilóta között, tavaly is világos volt a helyzet. Most Vettel azt mondja, hogy majd ő is segít Marknak, de Marknak nem kell ilyen segítség. Ezt a futamot ő nyerhette volna, de könnyen lehet, hogy a többit már mind Vettel nyeri majd.
Nem hiszem, hogy ez a kapcsolat még helyrehozható. Két profiról van szó, ezután is győznek majd, meg minden, de elképzelhetetlen, hogy amikor Mark majd segítségre szorul valamikor a jövőben, Vettel tényleg segíteni fog. Immár ellenségek vannak egy csapaton belül, remélhetőleg ez a Ferrarinak segít majd."
Briatore meg van győződve róla, hogy Webbernek nem lehet maradása a Red Bullnál 2013 után.
„Ez tuti. Már tavaly is voltak problémák. Az autójuk nagyon versenyképes, egy versenyző szívesen maradna ott, de Szepang megmutatta, hogy a Red Bullnál nincs irányítás, Vettel a főnök. Márpedig a pilóta nem lehet egyben csapatvezető is."
Az olasz szerint Christian Horner gyenge csapatfőnök, a Red Bullnál a tervező Adrian Newey, a motorsportfőnök Helmut Marko és a tulajdonos Dietrich Mateschitz között zavaros a hierarchia.
„Egy belevaló csapatfőnök kikényszerítette volna a pozíció visszaadását. A Red Bullnál az a gond, hogy a pit wallon is két ember (Horner és Newey) elképzelése ütközik, a háttérben pedig ott van Marko, aki Mateschitznek felel, szóval mindenki be van tojva.
Az idény első győzelménél hagyományosan a csapatfőnök megy fel a dobogóra, de Christiannak még annyi ereje sincs, hogy ő menjen fel, mindenki fél, miközben a pilóta diktál. Az első verseny és a bajnokság megnyerésekor a csapatfőnök megy a dobogóra és csak utána jönnek a versenymérnökök vagy a technikai igazgató" – utalt arra, hogy Newey vette át a csapatnak járó trófeát vasárnap.
„Az, hogy a kettős győzelem után nem Christian ment fel, ékesen bizonyítja, hogy mennyivel gyengébb, mint más csapatfőnökök."
Az egykori Benetton- és Renault-főnök, a simlisségéről is ismert Flavio Briatore is megszólalt a Red Bull vasárnapi csapatutasításos balhéja kapcsán. Az olasz személyesn is érintett, hiszen – áttételekkel, de – végső soron Fernando Alonso mellett ő menedzseli Mark Webbert is. Természetesen igen sötéten festette le a helyzetet.
„Azt hiszem, a kapcsolatnak teljesen vége. Már ezelőtt is csak formális volt a viszony a két Red Bull-pilóta között, tavaly is világos volt a helyzet. Most Vettel azt mondja, hogy majd ő is segít Marknak, de Marknak nem kell ilyen segítség. Ezt a futamot ő nyerhette volna, de könnyen lehet, hogy a többit már mind Vettel nyeri majd.
Nem hiszem, hogy ez a kapcsolat még helyrehozható. Két profiról van szó, ezután is győznek majd, meg minden, de elképzelhetetlen, hogy amikor Mark majd segítségre szorul valamikor a jövőben, Vettel tényleg segíteni fog. Immár ellenségek vannak egy csapaton belül, remélhetőleg ez a Ferrarinak segít majd."
Briatore meg van győződve róla, hogy Webbernek nem lehet maradása a Red Bullnál 2013 után.
„Ez tuti. Már tavaly is voltak problémák. Az autójuk nagyon versenyképes, egy versenyző szívesen maradna ott, de Szepang megmutatta, hogy a Red Bullnál nincs irányítás, Vettel a főnök. Márpedig a pilóta nem lehet egyben csapatvezető is."
Az olasz szerint Christian Horner gyenge csapatfőnök, a Red Bullnál a tervező Adrian Newey, a motorsportfőnök Helmut Marko és a tulajdonos Dietrich Mateschitz között zavaros a hierarchia.
„Egy belevaló csapatfőnök kikényszerítette volna a pozíció visszaadását. A Red Bullnál az a gond, hogy a pit wallon is két ember (Horner és Newey) elképzelése ütközik, a háttérben pedig ott van Marko, aki Mateschitznek felel, szóval mindenki be van tojva.
Az idény első győzelménél hagyományosan a csapatfőnök megy fel a dobogóra, de Christiannak még annyi ereje sincs, hogy ő menjen fel, mindenki fél, miközben a pilóta diktál. Az első verseny és a bajnokság megnyerésekor a csapatfőnök megy a dobogóra és csak utána jönnek a versenymérnökök vagy a technikai igazgató" – utalt arra, hogy Newey vette át a csapatnak járó trófeát vasárnap.
„Az, hogy a kettős győzelem után nem Christian ment fel, ékesen bizonyítja, hogy mennyivel gyengébb, mint más csapatfőnökök."
0 Megjegyzések