A sonkavásárlási csúcsidőszak egyértelműen a húsvét Magyarországon, tavaly a teljes éves eladott mennyiség több mint felét március-áprilisban vásárolták meg a családok - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet szerdán.
(MTI) - A piackutató felmérése szerint a háztartások több mint kétharmada vesz sonkát az év során legalább egyszer. A tavasz első két hónapjában csaknem duplájára bővül a vásárlók száma egy átlagos hónaphoz képest. Négyből egy fogyasztó kosarába kerül sonka húsvétkor.
A közlemény szerint a háztartások teljes éves fogyasztásicikk-kiadásaiknak 8 százalékát, összesen csaknem 230 milliárd forintot költenek feldolgozott húskészítményekre. Ezek piacából 6 százalékkal részesedik a sonka. Tavaly több mint 12 százalékkal nőtt a sonka értékesítéséből származó forgalom, miközben az eladott mennyiség nem emelkedett, ami az árak emelkedését jelzi.
A háztartások napi fogyasztásicikk-vásárlásait monitorozó Háztartáspanel adatai azt mutatják, hogy a hagyományokat követve húsvéti édességet a csokoládévásárláson általában spóroló, legalacsonyabb jövedelemmel rendelkező családok is vásárolnak - ismertette a GfK.
A magyar háztartások mintegy harmada továbbra is hagyományos csokoládéfigurákat vásárol. A fogyasztók csaknem egyötöde vesz húsvéti ajándékcsomagot, illetve meglepetést tartalmazó tojásokat.
Az ajándékot tartalmazó tojásokat jellemzően a fiatal, 40 évesnél nem idősebb háziasszony vezette gyerekes családok vásárolják. Ezzel szemben a húsvéti ajándékcsomagok vásárlói között az idősebb, nagyvárosi háztartások szerepelnek nagyobb súllyal, ahol már nincs 14 évnél fiatalabb gyermek a családban. Ők valószínűleg nem saját fogyasztásra, hanem a külön háztartásban élő hozzátartozóknak, unokáknak szerzik be az ajándékot.
A fogyasztók húsvéti édességekre legtöbbet a hipermarketekben költenek, ezeknek a nagy üzleteknek a húsvéti csomagok esetében 36 százalékos a részesedése a teljes forgalomból, míg a csokoládéfigurák esetében 44 százalékos.
A húsvéti csomagok forgalmában a hipermarket mellett a diszkontok részesedése is jelentős, ez a két kereskedelmi csatorna együttesen a forgalom 70 százalékát adja.
A hagyományos csokoládéfigurák esetében a kisboltok szerepe is számottevő, a forgalom csaknem hatodát adják, hasonlóan a szupermarketekhez.
(MTI) - A piackutató felmérése szerint a háztartások több mint kétharmada vesz sonkát az év során legalább egyszer. A tavasz első két hónapjában csaknem duplájára bővül a vásárlók száma egy átlagos hónaphoz képest. Négyből egy fogyasztó kosarába kerül sonka húsvétkor.
A közlemény szerint a háztartások teljes éves fogyasztásicikk-kiadásaiknak 8 százalékát, összesen csaknem 230 milliárd forintot költenek feldolgozott húskészítményekre. Ezek piacából 6 százalékkal részesedik a sonka. Tavaly több mint 12 százalékkal nőtt a sonka értékesítéséből származó forgalom, miközben az eladott mennyiség nem emelkedett, ami az árak emelkedését jelzi.
A háztartások napi fogyasztásicikk-vásárlásait monitorozó Háztartáspanel adatai azt mutatják, hogy a hagyományokat követve húsvéti édességet a csokoládévásárláson általában spóroló, legalacsonyabb jövedelemmel rendelkező családok is vásárolnak - ismertette a GfK.
A magyar háztartások mintegy harmada továbbra is hagyományos csokoládéfigurákat vásárol. A fogyasztók csaknem egyötöde vesz húsvéti ajándékcsomagot, illetve meglepetést tartalmazó tojásokat.
Az ajándékot tartalmazó tojásokat jellemzően a fiatal, 40 évesnél nem idősebb háziasszony vezette gyerekes családok vásárolják. Ezzel szemben a húsvéti ajándékcsomagok vásárlói között az idősebb, nagyvárosi háztartások szerepelnek nagyobb súllyal, ahol már nincs 14 évnél fiatalabb gyermek a családban. Ők valószínűleg nem saját fogyasztásra, hanem a külön háztartásban élő hozzátartozóknak, unokáknak szerzik be az ajándékot.
A fogyasztók húsvéti édességekre legtöbbet a hipermarketekben költenek, ezeknek a nagy üzleteknek a húsvéti csomagok esetében 36 százalékos a részesedése a teljes forgalomból, míg a csokoládéfigurák esetében 44 százalékos.
A húsvéti csomagok forgalmában a hipermarket mellett a diszkontok részesedése is jelentős, ez a két kereskedelmi csatorna együttesen a forgalom 70 százalékát adja.
A hagyományos csokoládéfigurák esetében a kisboltok szerepe is számottevő, a forgalom csaknem hatodát adják, hasonlóan a szupermarketekhez.
0 Megjegyzések