Az idén februárban 10 százalékkal kevesebb, 3838 darab új autót helyeztek forgalomba Magyarországon 2012. februárhoz viszonyítva.
MTI - A hírt a Datahouse autópiaci adatszolgáltató adataira hivatkozva közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) és a Jato Dynamics autóipari információszolgáltató pénteken.
Az év első két hónapjában 7492 új autót helyeztek forgalomba, a csökkenés 19 százalékos volt az előző év azonos időszakához képest.
A Jato szerint februárban a legsikeresebb autómárka a Ford volt, havi 532 darabszámmal, a 2013-as évben február hónappal bezárólag a Volkswagen került ki győztesen 1027 darabos forgalomba helyezéssel, ezzel a hazai piac 11 százalékát sikerült lefednie a márkának.
A modellek közül a legtöbb Skoda Octaviából kelt el februárban (207 darab), az éves modell ranglistát az Opel Astra vezeti 416 darabos eladással.
Az egyesület értékelésében kiemelte, az előző év január elsején drasztikusan csökkent a regisztrációs adó, emiatt jó néhány 2011 végén megrendelt gépjármű forgalomba helyezését az ügyfelek 2012-ben kérték. Ez a hatás minden bizonnyal, de csökkenő mértékben még a márciusi eladási darabszámoknál is szerepet fog játszani.
Az MGE úgy véli, az év második felére az előre jelzett kismértékű növekedés meg fog valósulni. Az egyesület szerint az értékesítésben 70-80 százalékos arányt képviselő céges vásárlások jelentős mennyiségi bővülése ugyan nem várható, de kismértékben nőhetnek az ilyen eladások. 2013-ra a magán vásárlók lassú visszatérése mozdíthat elsősorban a piacon, amelyhez a gépjármű finanszírozás élénkülése is szükséges.
A Jato szerint a 2013-as év hátralevő 10 hónapja sem kecsegtet nagy reményekkel, ugyanis a potenciális magánvásárlók azon része, akik a 2008-ig tartó hiteldömping során adósodtak el, még sokáig nem várhatók vissza a szalonokba, valamint a jelenleg is aránytalanul túlsúlyban lévő céges- és flottavásárlások területén sem várható kiemelkedő volumen növekedés.
Az MGE szerint a 2008 óta drasztikusan lecsökkent kereskedői és szerviz kapacitás fenntartásához hosszabb távon a továbbra is alacsony volumenű és rossz szerkezetű (a céges piac jelentősen eltúlzott aránya) piac fennmaradása súlyos problémát jelenthet a legális szakmára nézve. Úgy vélik, az ellátatlanul maradó területekre áramlanak elsősorban a feketegazdaság szereplői kereskedelmi és javítói vonalon egyaránt.
Az idén februárban 798 kishaszonjárművet helyeztek forgalomba, 16 százalékkal kevesebbet, mint tavaly februárban. Az év első két hónapjában 1454 kishaszonjármű került forgalomba 21 százalékkal kevesebb, mint egy éve.
Az eladott nagyhaszonjárművek száma februárban 319 volt, 31 százalékkal több, mint egy éve, január-februárban 616-ot helyeztek forgalomba, 53 százalékkal többet, mint 2012 azonos időszakában.
MTI - A hírt a Datahouse autópiaci adatszolgáltató adataira hivatkozva közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) és a Jato Dynamics autóipari információszolgáltató pénteken.
Az év első két hónapjában 7492 új autót helyeztek forgalomba, a csökkenés 19 százalékos volt az előző év azonos időszakához képest.
A Jato szerint februárban a legsikeresebb autómárka a Ford volt, havi 532 darabszámmal, a 2013-as évben február hónappal bezárólag a Volkswagen került ki győztesen 1027 darabos forgalomba helyezéssel, ezzel a hazai piac 11 százalékát sikerült lefednie a márkának.
A modellek közül a legtöbb Skoda Octaviából kelt el februárban (207 darab), az éves modell ranglistát az Opel Astra vezeti 416 darabos eladással.
Az egyesület értékelésében kiemelte, az előző év január elsején drasztikusan csökkent a regisztrációs adó, emiatt jó néhány 2011 végén megrendelt gépjármű forgalomba helyezését az ügyfelek 2012-ben kérték. Ez a hatás minden bizonnyal, de csökkenő mértékben még a márciusi eladási darabszámoknál is szerepet fog játszani.
Az MGE úgy véli, az év második felére az előre jelzett kismértékű növekedés meg fog valósulni. Az egyesület szerint az értékesítésben 70-80 százalékos arányt képviselő céges vásárlások jelentős mennyiségi bővülése ugyan nem várható, de kismértékben nőhetnek az ilyen eladások. 2013-ra a magán vásárlók lassú visszatérése mozdíthat elsősorban a piacon, amelyhez a gépjármű finanszírozás élénkülése is szükséges.
A Jato szerint a 2013-as év hátralevő 10 hónapja sem kecsegtet nagy reményekkel, ugyanis a potenciális magánvásárlók azon része, akik a 2008-ig tartó hiteldömping során adósodtak el, még sokáig nem várhatók vissza a szalonokba, valamint a jelenleg is aránytalanul túlsúlyban lévő céges- és flottavásárlások területén sem várható kiemelkedő volumen növekedés.
Az MGE szerint a 2008 óta drasztikusan lecsökkent kereskedői és szerviz kapacitás fenntartásához hosszabb távon a továbbra is alacsony volumenű és rossz szerkezetű (a céges piac jelentősen eltúlzott aránya) piac fennmaradása súlyos problémát jelenthet a legális szakmára nézve. Úgy vélik, az ellátatlanul maradó területekre áramlanak elsősorban a feketegazdaság szereplői kereskedelmi és javítói vonalon egyaránt.
Az idén februárban 798 kishaszonjárművet helyeztek forgalomba, 16 százalékkal kevesebbet, mint tavaly februárban. Az év első két hónapjában 1454 kishaszonjármű került forgalomba 21 százalékkal kevesebb, mint egy éve.
Az eladott nagyhaszonjárművek száma februárban 319 volt, 31 százalékkal több, mint egy éve, január-februárban 616-ot helyeztek forgalomba, 53 százalékkal többet, mint 2012 azonos időszakában.
0 Megjegyzések