A légi utasok jogainak jobb érvényesülését szeretné az Európai Bizottság.
MTI - A repülőgéppel utazók jogainak jobb érvényesülése érdekében mutatott be újabb javaslatot szerdán az Európai Bizottság, amely amellett, hogy új kötelezettségeket is róna a légitársaságokra, jobbára a jelenleg is érvényben lévő szabályozást pontosítaná.
A javaslattal a bizottság célja, hogy azonosítsa a jelenlegi szabályozásban nem megfelelően körülírt vagy nem elég konkrétan szabályozott, úgynevezett szürke területeket, vagyis, hogy bezárjon egyes kiskapukat, szabályozza az utasok panaszainak kezelési módját, a légitársaságok szankcionálását, valamint egyúttal olyan elemeket is tartalmaz, amelyek nem rónak méltánytalanul nagy anyagi terhet a légitársaságokra.
Szürke területnek találta a bizottság a mostani szabályozásban, hogy a légitársaságnak mikor és hogyan kell tájékoztatnia az utasokat egy járat késéséről vagy törléséről. A bizottság szerint ezt legkésőbb az eredetileg tervezett indulási időpontot követően fél órával minden utasnak joga megtudni.
"Utálok várakozni a reptéren, nyilván önök is utálják, ha megváratják magukat a reptéren" - kezdte sajtótájékoztatóját Siim Kallas, az Európai Bizottság közlekedésért felelős, észt alelnöke,
A bizottság szerint az sincs pontosan meghatározva, hogyan kell értelmezni azokat a "rendkívüli körülményeket", amelyek bekövetkezésekor a légitársaság nem kötelezhető kártérítésre. Ezen is változtatnának. Az új szabályozás azt is előírná, hogy négy óra helyett már két óra késés esetén is gondoskodnia kell a légitársaságnak az utasok ellátásáról, ételről, italról, továbbá azt is, hogy ha a gép több mint öt órát vesztegel az aszfalton, akkor az utas elállhat az utazástól, joga van leszállni a gépről és visszamenni a reptér épületébe. Az új szabályok szerint a légitársaságnak az is kötelessége volna, hogy ha nem képes legfeljebb 12 órás késéssel saját járattal garantálni, hogy az utasok elindulhassanak, akkor egy másik légitársaság vagy más közlekedési eszköz, például busz vagy vonat igénybevételével kell őket útnak indítania.
"Az Európai Unión kívül ezek a szabályok csak akkor érvényesek, ha európai légitársasággal utaznak, vagyis ezzel azt is üzenjük: repüljenek európai légitársaságokkal!" - fogalmazott az új szabályok ismertetésekor Siim Kallas.
MTI - A repülőgéppel utazók jogainak jobb érvényesülése érdekében mutatott be újabb javaslatot szerdán az Európai Bizottság, amely amellett, hogy új kötelezettségeket is róna a légitársaságokra, jobbára a jelenleg is érvényben lévő szabályozást pontosítaná.
A javaslattal a bizottság célja, hogy azonosítsa a jelenlegi szabályozásban nem megfelelően körülírt vagy nem elég konkrétan szabályozott, úgynevezett szürke területeket, vagyis, hogy bezárjon egyes kiskapukat, szabályozza az utasok panaszainak kezelési módját, a légitársaságok szankcionálását, valamint egyúttal olyan elemeket is tartalmaz, amelyek nem rónak méltánytalanul nagy anyagi terhet a légitársaságokra.
Szürke területnek találta a bizottság a mostani szabályozásban, hogy a légitársaságnak mikor és hogyan kell tájékoztatnia az utasokat egy járat késéséről vagy törléséről. A bizottság szerint ezt legkésőbb az eredetileg tervezett indulási időpontot követően fél órával minden utasnak joga megtudni.
"Utálok várakozni a reptéren, nyilván önök is utálják, ha megváratják magukat a reptéren" - kezdte sajtótájékoztatóját Siim Kallas, az Európai Bizottság közlekedésért felelős, észt alelnöke,
A bizottság szerint az sincs pontosan meghatározva, hogyan kell értelmezni azokat a "rendkívüli körülményeket", amelyek bekövetkezésekor a légitársaság nem kötelezhető kártérítésre. Ezen is változtatnának. Az új szabályozás azt is előírná, hogy négy óra helyett már két óra késés esetén is gondoskodnia kell a légitársaságnak az utasok ellátásáról, ételről, italról, továbbá azt is, hogy ha a gép több mint öt órát vesztegel az aszfalton, akkor az utas elállhat az utazástól, joga van leszállni a gépről és visszamenni a reptér épületébe. Az új szabályok szerint a légitársaságnak az is kötelessége volna, hogy ha nem képes legfeljebb 12 órás késéssel saját járattal garantálni, hogy az utasok elindulhassanak, akkor egy másik légitársaság vagy más közlekedési eszköz, például busz vagy vonat igénybevételével kell őket útnak indítania.
"Az Európai Unión kívül ezek a szabályok csak akkor érvényesek, ha európai légitársasággal utaznak, vagyis ezzel azt is üzenjük: repüljenek európai légitársaságokkal!" - fogalmazott az új szabályok ismertetésekor Siim Kallas.
0 Megjegyzések