Velence - A digitális átállásnak a műsorszolgáltatók nem lesznek vesztesei, ugyanakkor a piac és a célközönség jelentős átalakulása várható - hangzott el azon a kerekasztal, beszélgetésen, amelyet a digitális átállásról rendezett Digitális Korrektúra című velencei konferencia első napján, kedden rendeztek.
(MTI) - Szabó László Zsolt, a Médiaszolgáltatás, támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) gyártási és műszaki vezérigazgató, helyettese elmondta, hogy az átállásnak vesztesei nem lesznek, viszont a közmédia nyertes lesz, mert ugyanannyi nézőhöz sokkal olcsóbban juthat el. Jelezte: a közmédia számára egyetlen elvesztett néző is fontos, mert ha valaki nem tudja nézni a közszolgálati csatornákat, akkor a küldetésük nem teljesül. Hozzátette: az MTVA fő feladata, hogy mindenkit elérjen és értékes tévéműsort kínáljon.
Úgy vélte, akkor várhatók drasztikus változások a piacon, ha a digitális televíziózás előnyei sokak számára lesznek fontosak.
Kaszó Klára, az RTL Klub jogi vezetője szerint a kereskedelmi televíziók az átállás pillanatában nem kényszerülnek komoly változtatásokra, de a digitális újdonságokhoz drasztikusan alkalmazkodniuk kell majd. Ebben sokat segíthet az anyacégek külföldi tapasztalata, amit know, how, ként áthozhatnak Magyarországra.
Kiemelte: akár új célcsoportokat is megnyerhetnek a digitális átállással, mert várhatóan meg fognak változni a tévézési szokások.
Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója elmondta, hogy az átállás nem hat jelentősen csatornáik nézettségére. Megjegyezte: amíg a kereskedelmi televíziók bevételének nagy részét a reklám adja, addig érdekük, hogy a kevésbé tehetős nézők minél kevesebb csatornát nézzenek, és ezáltal megmaradjon magas nézettségük.
Jelezte, hogy a 40 milliárd forintos magyarországi televíziós reklámpiacon egyharmados a részesedésük, amiből nem tudnak megélni. Próbálják a csatornaválaszték növelésével elérni, hogy majd terjesztési díjat kérhessenek értük, amelynek piaca jelenleg 40, 45 milliárd forintra tehető.
Kárpáti Rudolf, az Antenna Hungária műsorterjesztési és médiaüzletág, vezetője közölte: a magyar háztartások körülbelül 14 százalékának, amely ingyenesen néz három földi sugárzású analóg adást, jó lehetőség lesz az ingyenesen hozzáférhető hét digitális csatorna. Úgy vélte, hogy el fog jönni az az idő, amikor az ingyenes csatornák száma megnő.
Szerinte az átállás előnyös lesz mind a kereskedelmi, mind a közszolgálati televíziónak. A kereskedelmi televíziók analóg sugárzásának országos lefedettsége 86 százalékos volt, a digitális ehhez képest 98,5 százalékos az ingyenes szolgáltatás keretében. A közszolgálati tévék analóg módon is a lakosság 96 százalékát elérték, viszont az átállás után négy csatornával - ebből három HD minőségben - tehetik ugyanezt.
A felhasználóknak a digitális átállás azt jelenti, hogy megszűnik a hagyományos, analóg földfelszíni műsorszórás, a helyébe digitális földfelszíni műsorszórás lép. A digitális átállásnál a fogyasztó továbbra is alkalmazhatja a földfelszíni vételt, annak digitális formáját, de áttérhet kábel, , műholdas vagy akár internet alapú IP, televíziózásra is. A digitális adás jobb kép, és hangminőséget tesz lehetővé, továbbá nyelvválasztást, a tartalom megszűrését, a műsorok rögzítését és elektronikus programújságot.
Az Európai Unióban elsőként Hollandia vezette be a digitális földi sugárzást, majd Svédország és Finnország követte. 2007, től Németország is áttért a digitális adásokra. Magyarországon mintegy 550 ezer háztartást, legalább egymillió embert érint az átállás, amely október végéig két ütemben valósul meg, ezt követően mindenki kizárólag a korszerűbb digitális rendszerben televíziózhat.
(MTI) - Szabó László Zsolt, a Médiaszolgáltatás, támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) gyártási és műszaki vezérigazgató, helyettese elmondta, hogy az átállásnak vesztesei nem lesznek, viszont a közmédia nyertes lesz, mert ugyanannyi nézőhöz sokkal olcsóbban juthat el. Jelezte: a közmédia számára egyetlen elvesztett néző is fontos, mert ha valaki nem tudja nézni a közszolgálati csatornákat, akkor a küldetésük nem teljesül. Hozzátette: az MTVA fő feladata, hogy mindenkit elérjen és értékes tévéműsort kínáljon.
Úgy vélte, akkor várhatók drasztikus változások a piacon, ha a digitális televíziózás előnyei sokak számára lesznek fontosak.
Kaszó Klára, az RTL Klub jogi vezetője szerint a kereskedelmi televíziók az átállás pillanatában nem kényszerülnek komoly változtatásokra, de a digitális újdonságokhoz drasztikusan alkalmazkodniuk kell majd. Ebben sokat segíthet az anyacégek külföldi tapasztalata, amit know, how, ként áthozhatnak Magyarországra.
Kiemelte: akár új célcsoportokat is megnyerhetnek a digitális átállással, mert várhatóan meg fognak változni a tévézési szokások.
Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója elmondta, hogy az átállás nem hat jelentősen csatornáik nézettségére. Megjegyezte: amíg a kereskedelmi televíziók bevételének nagy részét a reklám adja, addig érdekük, hogy a kevésbé tehetős nézők minél kevesebb csatornát nézzenek, és ezáltal megmaradjon magas nézettségük.
Jelezte, hogy a 40 milliárd forintos magyarországi televíziós reklámpiacon egyharmados a részesedésük, amiből nem tudnak megélni. Próbálják a csatornaválaszték növelésével elérni, hogy majd terjesztési díjat kérhessenek értük, amelynek piaca jelenleg 40, 45 milliárd forintra tehető.
Kárpáti Rudolf, az Antenna Hungária műsorterjesztési és médiaüzletág, vezetője közölte: a magyar háztartások körülbelül 14 százalékának, amely ingyenesen néz három földi sugárzású analóg adást, jó lehetőség lesz az ingyenesen hozzáférhető hét digitális csatorna. Úgy vélte, hogy el fog jönni az az idő, amikor az ingyenes csatornák száma megnő.
Szerinte az átállás előnyös lesz mind a kereskedelmi, mind a közszolgálati televíziónak. A kereskedelmi televíziók analóg sugárzásának országos lefedettsége 86 százalékos volt, a digitális ehhez képest 98,5 százalékos az ingyenes szolgáltatás keretében. A közszolgálati tévék analóg módon is a lakosság 96 százalékát elérték, viszont az átállás után négy csatornával - ebből három HD minőségben - tehetik ugyanezt.
A felhasználóknak a digitális átállás azt jelenti, hogy megszűnik a hagyományos, analóg földfelszíni műsorszórás, a helyébe digitális földfelszíni műsorszórás lép. A digitális átállásnál a fogyasztó továbbra is alkalmazhatja a földfelszíni vételt, annak digitális formáját, de áttérhet kábel, , műholdas vagy akár internet alapú IP, televíziózásra is. A digitális adás jobb kép, és hangminőséget tesz lehetővé, továbbá nyelvválasztást, a tartalom megszűrését, a műsorok rögzítését és elektronikus programújságot.
Az Európai Unióban elsőként Hollandia vezette be a digitális földi sugárzást, majd Svédország és Finnország követte. 2007, től Németország is áttért a digitális adásokra. Magyarországon mintegy 550 ezer háztartást, legalább egymillió embert érint az átállás, amely október végéig két ütemben valósul meg, ezt követően mindenki kizárólag a korszerűbb digitális rendszerben televíziózhat.
0 Megjegyzések