Megvásárolta a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. az IdomSoft Zrt.-t.
MTI - Így az állami tulajdonban lévő társaság szakmai felügyeletébe kerül azoknak a nemzetbiztonságilag is fontos állami feladatokat ellátó informatikai rendszereknek az üzemeltetése és továbbfejlesztése, amelyek megszerzésével biztosítható a nemzeti adatvagyonra vonatkozó törvényi előírások teljesítése - tájékoztatta a NISZ pénteken az MTI-t.
A közlemény szerint a cégvásárlást szabályozó részvény-adásvételi szerződés tavaly decemberi aláírását követően a NISZ lefolytatta az átvételhez szükséges tárgyalásokat. Az állami tulajdonba kerülés egyik utolsó feltételeként a Gazdasági Versenyhivatal is megvizsgálta a vásárlást, és januárban jóváhagyta a tranzakciót. Február 28-án megtörtént a pénzügyi zárás, amelynek eredményeképpen március 1-jétől az IdomSoft felett a tulajdonosi jogokat a NISZ gyakorolja. Az IdomSoft 100 százalékos részvénycsomagjáért a NISZ 1 milliárd 321 millió forintot fizetett.
A kormány tavaly novemberben határozott arról, hogy megvizsgálják az IdomSoft közvetett állami tulajdonba vételének lehetőségét annak érdekében, hogy egyes, az állam működése szempontjából kiemelten fontos informatikai rendszerek működtetése, illetve folyamatos fejlesztése a jelenleginél költséghatékonyabb, ugyanakkor magasabb biztonsági szintű legyen - emlékeztetett a NISZ. A cél az volt, hogy a vállalat feletti tulajdonosi jogokat a NISZ gyakorolja, és a nemzeti fejlesztési miniszter szakmapolitikai felügyelete mellett működjön.
Az IdomSoft fő üzleti tevékenysége informatikai szolgáltatások nyújtása. Tevékenysége döntő részét a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) számára nyújtott informatikai szolgáltatások jelentik.
A társaság az elmúlt csaknem másfél évtizedben több mint ötven, a közigazgatás alapműködését meghatározó, az állampolgároknak is szolgáltatásokat nyújtó informatikai rendszert fejlesztett.
A különböző hivatalokban történő adatfelvételek, nyilvántartások kezelése, működtetése, okmányok megszemélyesítése, kiadása, valamint hatósági ellenőrzések ezekre az informatikai rendszerekre épülnek. Példaként említi a közlemény egyebek mellett a személyi igazolványokat, lakcímkártyákat, biometrikus útleveleket, jogosítványokat, egyéni vállalkozói igazolványokat, parkolási igazolványokat, magyar igazolványokat, hatósági erkölcsi bizonyítványokat, külföldiek tartózkodási engedélyeit, forgalmi engedélyeket, törzskönyveket, anyakönyvi okmányokat, bűnügyi nyilvántartásokat, választási, valamint honosítási rendszereket.
MTI - Így az állami tulajdonban lévő társaság szakmai felügyeletébe kerül azoknak a nemzetbiztonságilag is fontos állami feladatokat ellátó informatikai rendszereknek az üzemeltetése és továbbfejlesztése, amelyek megszerzésével biztosítható a nemzeti adatvagyonra vonatkozó törvényi előírások teljesítése - tájékoztatta a NISZ pénteken az MTI-t.
A közlemény szerint a cégvásárlást szabályozó részvény-adásvételi szerződés tavaly decemberi aláírását követően a NISZ lefolytatta az átvételhez szükséges tárgyalásokat. Az állami tulajdonba kerülés egyik utolsó feltételeként a Gazdasági Versenyhivatal is megvizsgálta a vásárlást, és januárban jóváhagyta a tranzakciót. Február 28-án megtörtént a pénzügyi zárás, amelynek eredményeképpen március 1-jétől az IdomSoft felett a tulajdonosi jogokat a NISZ gyakorolja. Az IdomSoft 100 százalékos részvénycsomagjáért a NISZ 1 milliárd 321 millió forintot fizetett.
A kormány tavaly novemberben határozott arról, hogy megvizsgálják az IdomSoft közvetett állami tulajdonba vételének lehetőségét annak érdekében, hogy egyes, az állam működése szempontjából kiemelten fontos informatikai rendszerek működtetése, illetve folyamatos fejlesztése a jelenleginél költséghatékonyabb, ugyanakkor magasabb biztonsági szintű legyen - emlékeztetett a NISZ. A cél az volt, hogy a vállalat feletti tulajdonosi jogokat a NISZ gyakorolja, és a nemzeti fejlesztési miniszter szakmapolitikai felügyelete mellett működjön.
Az IdomSoft fő üzleti tevékenysége informatikai szolgáltatások nyújtása. Tevékenysége döntő részét a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) számára nyújtott informatikai szolgáltatások jelentik.
A társaság az elmúlt csaknem másfél évtizedben több mint ötven, a közigazgatás alapműködését meghatározó, az állampolgároknak is szolgáltatásokat nyújtó informatikai rendszert fejlesztett.
A különböző hivatalokban történő adatfelvételek, nyilvántartások kezelése, működtetése, okmányok megszemélyesítése, kiadása, valamint hatósági ellenőrzések ezekre az informatikai rendszerekre épülnek. Példaként említi a közlemény egyebek mellett a személyi igazolványokat, lakcímkártyákat, biometrikus útleveleket, jogosítványokat, egyéni vállalkozói igazolványokat, parkolási igazolványokat, magyar igazolványokat, hatósági erkölcsi bizonyítványokat, külföldiek tartózkodási engedélyeit, forgalmi engedélyeket, törzskönyveket, anyakönyvi okmányokat, bűnügyi nyilvántartásokat, választási, valamint honosítási rendszereket.
0 Megjegyzések