A vasút- és útfelújítási szerződések növekedésének az egyik fő oka, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) a tervezettnél jobban áll a közlekedési támogatásokra vonatkozó uniós források lehívásában: az összesen közel 2000 milliárd forintos keretből 1400 milliárd forint összegű fejlesztés már előkészítés vagy kivitelezés alatt áll.
(MTI) - A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) hétfőn közölt adatai szerint, bár az építőipar termelése 2013 januárjában 4,1 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól, az építőipari vállalkozások 2013. január végi szerződésállományának volumene 19 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
A KSH szerint az egyéb építmények építésére vonatkozó szerződések számának emelkedése elsősorban a még 2012-ben közlekedési infrastruktúra fejlesztésére és közműépítésre kötött nagy értékű szerződések következménye - hangsúlyozza a NIF hétfői, MTI-hez eljuttatott közleményében.
A NIF kifejti: a Közlekedési Operatív Program mintegy 2000 milliárd forintos keretéből közútra, gyorsforgalmi utakra és vasútépítésre használható források 63 százalékát már sikerült lekötni. Így épült meg az M43-as autópálya Szeged és Makó közötti szakasza, valamint ennek keretében történik az M0-ás déli szektor bővítése.
Befejeződött a 4. számú főút Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakaszának korszerűsítése 26,4 kilométer hosszan, átadták az M3-as Nyíregyháza és 49. számú főút közötti szakaszát, 76-os főút Zala megyei szakaszának főpályáját, a 4-es főút debreceni elkerülőt, emellett többek között burkolatmegerősítést végeztek több főúton így például 33 kilométer hosszan a 86-os Csorna-Mosonmagyaróvár és 27 kilométeren keresztül Zalalövő-Rédics szakaszon.
Eredményes közbeszerzési eljárást követően a második félévben megkezdődhet például a kivitelezés a M85 Enese – Csorna, Győr-Enese, a 85-ös főút Csorna elkerülő szakaszokon is.
A vasúti fejlesztések terén az uniós források lekötése már 80 százalékon áll. A rendelkezésre álló 600 milliárd forintos keretből 470 milliárd forintra már van előkészített, vagy elindított, kivitelezés alatt lévő beruházás.
Ebből a keretből valósul meg például a Tárnok és Székesfehérvár közötti vonalszakasz teljes felújítása, amelyet decemberben adnak át. További kiemelt fejlesztés folyik többek között a Pilisvörösvár-Piliscsaba és a Piliscsaba-Esztergom, a Kelenföld-Tárnok, a Gyoma-Békéscsaba illetve a Szajol-Püspökladány vonalakon, valamint kezdődik a váci vasútállomás teljes korszerűsítése is.
Eredményes közbeszerzést követően megindulhat a Szolnok-Szajol vonal korszerűsítése, és a békéscsabai vasútállomás teljeskörű felújítása is.
(MTI) - A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) hétfőn közölt adatai szerint, bár az építőipar termelése 2013 januárjában 4,1 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól, az építőipari vállalkozások 2013. január végi szerződésállományának volumene 19 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
A KSH szerint az egyéb építmények építésére vonatkozó szerződések számának emelkedése elsősorban a még 2012-ben közlekedési infrastruktúra fejlesztésére és közműépítésre kötött nagy értékű szerződések következménye - hangsúlyozza a NIF hétfői, MTI-hez eljuttatott közleményében.
A NIF kifejti: a Közlekedési Operatív Program mintegy 2000 milliárd forintos keretéből közútra, gyorsforgalmi utakra és vasútépítésre használható források 63 százalékát már sikerült lekötni. Így épült meg az M43-as autópálya Szeged és Makó közötti szakasza, valamint ennek keretében történik az M0-ás déli szektor bővítése.
Befejeződött a 4. számú főút Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakaszának korszerűsítése 26,4 kilométer hosszan, átadták az M3-as Nyíregyháza és 49. számú főút közötti szakaszát, 76-os főút Zala megyei szakaszának főpályáját, a 4-es főút debreceni elkerülőt, emellett többek között burkolatmegerősítést végeztek több főúton így például 33 kilométer hosszan a 86-os Csorna-Mosonmagyaróvár és 27 kilométeren keresztül Zalalövő-Rédics szakaszon.
Eredményes közbeszerzési eljárást követően a második félévben megkezdődhet például a kivitelezés a M85 Enese – Csorna, Győr-Enese, a 85-ös főút Csorna elkerülő szakaszokon is.
A vasúti fejlesztések terén az uniós források lekötése már 80 százalékon áll. A rendelkezésre álló 600 milliárd forintos keretből 470 milliárd forintra már van előkészített, vagy elindított, kivitelezés alatt lévő beruházás.
Ebből a keretből valósul meg például a Tárnok és Székesfehérvár közötti vonalszakasz teljes felújítása, amelyet decemberben adnak át. További kiemelt fejlesztés folyik többek között a Pilisvörösvár-Piliscsaba és a Piliscsaba-Esztergom, a Kelenföld-Tárnok, a Gyoma-Békéscsaba illetve a Szajol-Püspökladány vonalakon, valamint kezdődik a váci vasútállomás teljes korszerűsítése is.
Eredményes közbeszerzést követően megindulhat a Szolnok-Szajol vonal korszerűsítése, és a békéscsabai vasútállomás teljeskörű felújítása is.
0 Megjegyzések